اخبار فناوری

هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت اختراعات مشترک همکاری می کنند

هوآوی و نوکیا هر دو غول های فناوری هستند. هر چند نوکیا دیگر عظمت گذشته را ندارد و هواوی به دلیل تحریم های آمریکا دیگر قدرت و عظمت گذشته را برای رقابت برابر با بزرگان دنیای فناوری ندارد. با این حال، اکنون می بینیم که هواوی و نوکیا با یکدیگر همکاری می کنند تا به طور مشترک پتنت ها را توسعه دهند و ثبت اختراع کنند. در تداوم با مایفون مگ بیا

هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت اختراعات مشترک همکاری می کنند

هواوی و نوکیا از تمدید قرارداد مجوز اختراع (یا موافقت نامه مجوز پتنت) بین این دو برند خبر داده اند. با این حال، این دو شرکت جزئیات این توافق را فاش نکردند. در واقع، شرایط قرارداد محرمانه است. پیش از این، هوآوی و اوپو از امضای توافقنامه ای بین دارندگان مجوزهای متقابل پتنت جهانی خود خبر داده بودند. قرارداد ثبت اختراع اوپو و هواوی، پتنت های اولیه استانداردهای ارتباطات سلولی را پوشش می دهد.

این قرارداد شامل استانداردهای 5G نیز می شود. هوآوی و گروه سامسونگ نیز توافقنامه مشابهی در مورد مجموعه‌های پتنت ضروری استاندارد مربوطه خود دارند. ماه گذشته، سامسونگ 98 پتنت آمریکایی خود را به هواوی منتقل کرد. این شرکت مستقر در کره جنوبی تاکنون در مجموع 179 پتنت را بر اساس قرارداد ثبت اختراع بین دو شرکت به هواوی منتقل کرده است.

همکاری هواوی و نوکیا

هوآوی گفت که برندهای بزرگ معمولا هم دارندگان حقوق و هم کاربران هستند. بنابراین، مجوز بین برندهای بزرگ معمولاً یک مجوز متقابل است و هزینه مجوز بستگی به ارزش ثبت اختراع و شرایط بازار هر دو طرف دارد. از سوی دیگر، هواوی سهم زیادی از ارتباطات جهانی را در اختیار دارد. بر اساس گزارش ها، انتظار می رود حدود 350 میلیون تلفن همراه 5G و 15 میلیون خودروی هوشمند توسط هواوی در سال 2022 مجوز دریافت کنند.

علاوه بر این، حدود 30 میلیون پایانه دسترسی باند پهن برای کاربران خانگی مجوز خواهد گرفت. این حجم معادل 45 درصد تبادل داده های جهانی است. با وجود تحریم ها و تحریم های ایالات متحده، تجارت ارتباطات هوآوی جایگاه مهمی در ارتباطات جهانی دارد. البته سهم آن شرکت می توانست خیلی بیشتر باشد، اما آمریکا با اعمال تحریم ها مطمئن شد که هواوی این کار را انجام ندهد.

همکاری هواوی و نوکیا

هوآوی در حال حاضر مالک حدود 10 درصد از پتنت های 4G در سراسر جهان است. این شرکت همچنین حدود 20 درصد از پتنت های 5G، Wi-Fi 6 و H.266، و حدود 30 درصد از پتنت های OTN و 10G PON و حدود 20 درصد از پتنت های IETF را در اختیار دارد. این شرکت گفت: در سال 2022، بیش از 20 قرارداد مجوز جدید یا تمدید شده، از جمله در تلفن های همراه، خودروهای هوشمند، شبکه، اینترنت اشیا و غیره امضا کردیم.

به گزارش سایت خبرگزاری GizChinaاین شرکت همچنین دارای مجوز ارائه فناوری پیشرفته ثبت اختراع به برندهای معروف خودرو مانند آئودی، مرسدس بنز، ب ام و، پورشه، رنو، سوزوکی، لامبورگینی، سوبارو و بنتلی است. نظر شما در مورد کاربران Tranji در رابطه با همکاری هواوی و نوکیا برای توسعه و ثبت پتنت های مشترک چیست؟ آیا هواوی می تواند روزهای شکوه خود را بازیابد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا