اخبار فناوری

اوپو K11 با تراشه اسنپدراگون 782G و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

اوپو K11 در کشور چین معرفی شد. این گوشی، دومین عضو سری K پس از Oppo K11x است. K11x اوایل سال جاری میلادی در چین معرفی شده بود. احتمالا Oppo K11 یک تلفن هوشمند انحصاری برای بازار چین خواهد بود. این تلفن هوشمند شباهت زیادی به OnePlus Nord CE 3  موجود در بازار جهانی داشته اما در بخش طراحی و توان شارژر، متفاوت است. با مایفون مگ همراه باشید تا نگاهی به مشخصات این گوشی هوشمند جدید اوپو بیندازیم.

اوپو K11 از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند

اوپو کی ۱۱ دارای یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن FullHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است. نمایشگر این تلفن هوشمند تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار داده و دارای فناوری کاهش نور PWM با فرکانس بالا ۲۱۶۰ هرتز است. صفحه نمایش این گوشی فلت بوده و دوربین سلفی نیز درون یک پانچ هول و در مرکز بالای نمایشگر دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت این دستگاه با دکمه پاور یکپارچه شده است.

Oppo K11

این تلفن هوشمند دارای یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است بوده که توانایی فیلمبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه FullHD را دارد. دوربین اصلی موجود در قاب پشتی این گوشی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته (برخوردار از سنسور Sony IMX8905) و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. دوربین اولترا واید و ماکرو این دستگاه نیز به ترتیب از سنسور های ۸ و ۲ مگاپیکسلی بهره مندند. سنسور پرچمدار سونی، یعنی IMX890، می تواند ۸۴.۳ درصد نور بیشتری جذب کند که به آن اجازه می دهد تصاویر و ویدیوهای واضح تری ثبت کند. این گوشی می‌تواند فیلم های 4K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند‌.

مشخصات Oppo K11

تراشه اسنپدراگون 782G وظیفه تأمین نیروی پردازشی مورد Oppo K11 را بر عهده دارد. این گوشی از رم های LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 بهره می‌برد. این گوشی در بنچمارک AnTuTu موفق به کسب امتیاز ۷۱۹,۷۰۲ شده است. این دستگاه حداکثر از ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار بوده و از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی خواهد کرد. K11 از باتری دو سلولی ۵,۰۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد. این دستگاه از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. وان پلاس Nord CE 3 از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کرد. ادعا می‌‌شود که این تلفن هوشمند جدید اوپو تنها در ۲۶ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد. سلامت باتری اوپو K11 پس از گذراندن ۱۶۰۰ چرخه شارژ، بالاتر از ۸۰ درصد خواهد بود. در حقیقت باتری این دستگاه حتی پس از چهار سال استفاده مداوم نیز در وضعیت عالی خواهد ماند.

Oppo K11

اوپو K11 از فناوری انتقال حرارت گرافیتی بهره می‌برد. یک سیستم خنک کننده مایع با اندازه ۴۱۲۹ میلی متر مربعی نیر برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده تا از داغ شدن دستگاه در هنگام بازی جلوگیری کند. Oppo K11 به طور پیش‌فرض از سیزدهمین نسخه اندروید و رابط کاربری ColorOS 13.1 بهره می‌برد. این تلفن هوشمند دارای ویژگی های دیگری مانند برخورداری از دو سیم کارت، وای فای، شبکه اینترنت 5G، جی پی اس، NFC بلوتوث ۵.۲، اسپیکر های استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos و جک ۳.۵ میلی متری صدا است. این گوشی دارای ضخامت ۸.۲۳ میلی متر و وزن ۱۸۴ گرم است.

قیمت Oppo K11 

همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، اوپو K11 در سه نسخه وارد بازار چین خواهد شد. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱,۸۹۹ یوآن (۲۶۶ دلار). نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱,۹۹۹ یوآن (۲۸۰ دلار). و نسخه ۱۲ گیگابایت حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمتی معادل ۲,۴۹۹ یوآن (۳۵۰ دلار). این تلفن هوشمند در دو رنگ آبی و خاکستری قابل تهیه خواهد بود.

اوپو K11x با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

 

هم اکنون، پیش فروش Oppo K11 در کشور چین آغاز شده است. این تلفن هوشمند در طول دوره پیش فروش، با ۱۰۰ یوآن تخفیف قابل تهیه خواهد بود. این دستگاه از اول آگوست (۱۰ مرداد ماه) برای خرید آماده خواهد شد. متاسفانه نمی‌دانیم که این گوشی هوشمند در بازار جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر. یک رویداد بزرگ توسط اوپو در ماه آگوست و در کشور چین برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که چندین دستگاه مانند گوشی تاشو Find N3، تبلت Oppo Pad Air و ساعت های هوشمند سری Oppo Watch 5 در این رویداد معرفی شوند.

نظر شما درباره این تلفن هوشمند جدید اوپو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/25/%D8%A7%D9%88%D9%BE%D9%88-k11-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-782g-%D9%88-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%DB%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا