اخبار فناوری

اپل کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو را در دسترس قرار داد

هدست Vision Pro تا سال آینده وارد فروشگاه‌ها نخواهد شد. بااین‌حال، اپل در ماه ژوئن اعلام کرد که توسعه دهندگان می‌توانند قبل از عرضه رسمی این دستگاه، برای یک کیت مخصوص توسعه برنامه‌ها درخواست دهند. حال از امروز، اپل این امکان را فراهم کرده و کیت توسعه دهندگان ویژن پرو را در دسترس قرار داده است تا آن‌ها با خلاقیت خود، برنامه و بازی‌ها را برای این هدست توسعه دهند.

کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو اپل

هنگامی که اپل Vision Pro را در 2023 WWDC معرفی کرد، این شرکت وعده داد مجموعه‌ای قوی از ابزارها را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد. در ماه ژوئن، این شرکت visionOS SDK را منتشر کرده بود، بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را برای Apple Vision Pro در مک ایجاد و آزمایش کنند. اکنون اما، توسعه‌دهندگان واجد شرایط همچنین می‌توانند تا قبل از سال 2024 و عرضه رسمی، خود هدست را نیز تجربه کنند.

همان‌طور که در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل توضیح داده شده است، کیت توسعه‌دهنده جدید به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا «تجارب فضایی شگفت‌انگیزی را به شما ارائه دهند و به شما امکان می‌دهند برنامه‌ها را با سرعت بسازید، تکرار کنید و روی Vision Pro آزمایش کنید.»

علاوه‌بر Vision Pro، افرادی که به Developer Kit دسترسی دارند نیز برای راه‌اندازی دستگاه برای اولین بار و همچنین پشتیبانی در سطح کد از مهندسان اپل، راهنمایی‌های پیرامون طراحی رابط را دریافت خواهند کرد. اما جای تعجب نیست که دریافت هدست Vision Pro قبل از عرضه آن آسان نخواهد بود، حتی اگر یک توسعه‌دهنده باشید.

کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو اپل

کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو اپل

برای درخواست اپل ویژن پرو، توسعه‌دهنده باید در برنامه توسعه‌دهندگان اپل ثبت‌نام کرده باشد. علاوه‌بر این، توسعه‌دهندگان باید دقیقاً جزئیات پروژه‌ای را که می‌خواهند به visionOS بیاورند، توضیح دهند. اپل می‌پرسد که آیا این پروژه یک برنامه جدید است یا یک برنامه موجود برای iOS یا macOS. هر درخواست توسط اپل بررسی و تأیید می‌شود و به‌نظر می‌رسد در دسترس بودن هدست ویژن پرو بسیار محدود است.

نکته دیگری که باید درنظر داشت این است که اپل به‌وضوح اعلام می‌کند که این دستگاه به‌صورت امانت در اختیار قرار می‌گیرد. توسعه‌دهنده باید محصول را در یک «محیط کاری خصوصی و ایمن که فقط شما و توسعه‌دهندگان مجاز شما در آن دسترسی دارند» نگه دارد. اپل به‌طور منظم این توسعه‌دهندگان را بررسی می‌کند و در صورت درخواست، آن‌ها باید کیت را برگردانند.

در سال 2020، زمانی که اپل یک کیت توسعه‌دهنده برای تراشه سفارشی خود ارائه کرد، توسعه‌دهندگان مجبور شدند 500 دلار برای آن بپردازند. در پایان برنامه، کامپیوتر مک باید به اپل بازگردانده می‌شد و توسعه‌دهندگان نیز اعتباری برای خرید یک مک جدید با تراشه اختصاصی از فروشگاه اپل کسب کردند. بااین‌حال، این بار مشخص نیست که آیا کیت توسعه‌دهندگان هدست اپل ویژن پرو هزینه‌ای برای آن‌ها خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه شما پیرامون در دسترس قرار دادن کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/25/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا