اخبار فناوری

اندروید ۱۵ این عادت بد iOS را به محصولات اندرویدی خواهد آورد

یک ماه و نیم پیش بود که نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۵ رسما منتشر شد. از آن موقع تا به حالا قابلیت‌های متنوعی از آن مشخص شده است. برای مثال به تازگی مشخص شده که اندروید ۱۵ این عادت بد iOS را به گوشی‌های اندرویدی خواهد آورد. این قابلیت مربوط به بلوتوث می‌شود.

قابلیت جدید اندروید ۱۵

انتظار می‌رود آپدیت Android 15 گوگل در ۳ ماهه سوم سال جاری به وضعیت پایدار برسد. در حال حاضر کاربران علاقه‌مند شروع به کاوش عمیق‌تر در چند نسخه اولیه و آزمایشی اندروید ۱۵ کرده‌اند و هر هفته ویژگی‌های بیشتری کشف می‌شود. اخیرا مشخص شده که اندروید 15 ممکن است به شما اجازه ندهد بلوتوث را برای مدت طولانی خاموش نگه دارید.

ممکن است در اندروید 15 یک روز پس از خاموش کردن بلوتوث، به صورت خودکار روشن شود تا کارایی قابلیت Find My Device گوگل افزایش یابد

بر اساس گزارش جدیدی از Android Authority، ارجاعات زیادی به قابلیتی به نام Bluetooth Auto-On وجود دارد. همانطور که از نام آن پیداست، اندروید 15 بعد از مدتی می تواند به صورت خودکار بلوتوث را روشن کند.

هنگامی که این ویژگی فعال است و کاربر سعی می‌کند بلوتوث را در دستگاه خود خاموش کند، ممکن است پیامی با این محتوا ببیند:

«ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری سریع، یافتن دستگاه من، و مکان دستگاه از بلوتوث استفاده می‌کنند».

این کار برای بهبود اثربخشی شبکه آینده Find My Device گوگل است.

انتظار می رود قابلیت Find My Device گوگل هفته آینده عرضه شود. این به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های گم یا دزدیده شده را ردیابی کنند. این شبکه که از میلیاردها دستگاه اندرویدی تشکیل شده است، بیشتر به بلوتوث متکی است.

در این شبکه، دستگاه‌های اندرویدی از طریق بلوتوث، دستگاه‌های سازگار نزدیک را پینگ می‌کنند و یک شبکه مش بزرگ ایجاد می‌کنند و امکان ردیابی دستگاه‌های گم‌شده را فراهم می‌کنند. این شبیه به نحوه عملکرد شبکه Find My اپل یا Samsung Find در دستگاه های Galaxy است.

اندروید ۱۵

اندروید ۱۵

این داده‌ها کاملاً رمزگذاری شده هستند، بنابراین لازم نیست نگران ردیابی موقعیت مکانی دستگاه خود توسط شخص دیگری باشید. همچنین شما فقط می‌توانید دستگاه های ثبت شده در حساب Google خود را ردیابی کنید. علاوه بر این، فقط برنامه‌های سیستمی می توانند بلوتوث را روشن یا خاموش کنند، بنابراین هیچ برنامه شخص ثالثی نمی تواند آن را کنترل کند.

اگر کاربران بلوتوث را در دستگاه‌های اندرویدی خود خاموش کنند، شبکه Find My Device چندان مؤثر نخواهد بود. بنابراین، ممکن است گوگل نحوه روشن و خاموش کردن بلوتوث را در اندروید تغییر دهد.

در Android 14 QPR2، گاهی اوقات وقتی بلوتوث را خاموش می‌کنید، دیالوگی که می‌گوید «به‌طور خودکار فردا دوباره روشن شود» نمایش می‌شود.

گوگل ممکن است به دنبال برداشتن یک گام موثرتر با اندروید 15 باشد و این گام خاموش شدن موقتی بلوتوث در هنگام لمس آیکون بلوتوث از بخش تنظیمات است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این ویژگی برای شما جذاب است یا آزاردهنده؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/05/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A8%D8%AF-ios-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا