اخبار فناوری

اپل به فکر حافظه داخلی ارزان‌تر در آیفون ۱۶ پرو و رسیدن به مدل ۲ ترابایتی است

گزارش جدید و جالبی درباره سری iPhone 16 منتشر شده است. گفته می‌شود که اپل به فکر حافظه داخلی ارزان‌تر در آیفون ۱۶ پرو و رسیدن به مدل ۲ ترابایتی خواهد بود. این سبب می‌شود در صورت عرضه مدل ۲ ترابایتی قیمت خیلی عجیبی نداشته باشد یا مثلا مدل ۱ ترابایتی فاصله کمتری با مدل‌های با حافظه پایین‌تر داشته باشد.

حافظه داخلی ارزان‌تر در آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو مدل ۱ ترابایتی می‌تواند حافظه داخلی ۱ ترابایتی آیفون ۱۵ پرو را با یک نمونه ارزان‌تر تعویض کند. این نشان می‌دهد خود گوشی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر شود یا جا برای پیشرفت‌های دیگر باز کند. با این حال یک نکته وجود دارد.

دیجی‌تایمز گزارش داده که اپل به دنبال استفاده از حافظه NAND مدل QLC به جای مدل TLC است. این تغییر در آیفون‌های ۱ ترابایت و احتمالا مدل بالاتر رخ خواهد داد.

این یک فناوری ارزان‌تر برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر است. به لطف آن می‌توان در همان فضای، حافظه فشرده‌تری داشت. البته این همزمان می‌تواند سبب کندشدن سرعت حافظه و مشکلات ذخیره‌سازی در درازمدت شود. اپل در حال حاضر در حال بررسی چگونگی عملکرد QLC NAND در آیفون‌های با ظرفیت بالاتر است.

اگرچه می‌دانیم که حافظه داخلی SSD مدل QLC دارای فرآیند تولید ارزان‌تری بوده، کمی کمتر قابل اعتمادند و کندتر هم هستند اما این بدان معنا نیست که فرآیند مذکور را نمی‌توان بهینه‌تر کرد.

به هر حال بعید به نظر می رسد اپل یک مدل آیفون ۱ ترابایتی یا بیشتر را عرضه کند که گران‌تر هم هست اما عملکرد پایین‌تری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر دارد.

در حال حاضر، اگر بخواهید آیفون 15 پرو مکس مدل 1 ترابایتی بخرید باید 400 دلار بیشتر از مدل 256 گیگابایتی بپردازید که هزینه قابل توجهی است. اگر قرار باشد که اپل آیفون ۱۶ پرو ۲ ترابایتی معرفی کند، منطقی است که در جهت کاهش هزینه فضای ذخیره‌سازی گام بردارد تا این مدل به قیمت‌های نجومی نرسد!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید نسل بعدی آیفون‌ها با حافظه داخلی بیشتر اما قیمت مشابه امسال در دسترس خواهند بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/16/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%81/

Updated: 2024-02-17 09:32:55

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا