اخبار فناوری

امتیاز بنچمارک AnTuTu دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک منتشر شد: گذر از مرز ۲ میلیون

در دنیای همیشه در حال توسعه تلفن های هوشمند، رقابت بین سازندگان تراشه نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام سر و صدای زیادی ایجاد کرده؛ اما هم اکنون امتیاز بنچمارک AnTuTu دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک منتشر شده که عملکرد فوق‌العاده این تراشه را نشان می‌دهد. با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

دیمنسیتی ۹۳۰۰ عملکرد قدرتمندی را در بنچمارک AnTuTu به نمایش گذاشت

یکی از ویژگی های برجسته Dimensity 9300 ساختار CPU آن است. این تراشه از چهار هسته بسیار بزرگ Cortex-X4 و چهار هسته بزرگ Cortex-A720 استفاده خواهد کرد. در حقیقت مدیاتک اقدام به حذف هسته های کوچک کرده است. این چیپست پرچمدار از پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 برخوردار خواهد بود. این یکی از قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی در جهان است.

دستگاه مورد استفاده برای تست این بنچمارک به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز بوده است. این گوشی از اندروید ۱۴ برخوردار بوده و با بهره‌مندی از تراشه مدیاتک Dimensity 9300 توانسته معیار جدیدی را برای گوشی های هوشمند اندرویدی ایجاد کند.

داده های بنچمارک AnTuTu

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره به می‌کند، امتیاز بنچمارک AnTuTu دیمنسیتی ۹۳۰۰ به ۲,۰۵۵,۰۸۴ رسیده است. این تراشه در بخش GPU و CPU به ترتیب امتیازات ۸۹۹,۴۶۳ و ۴۸۵,۰۶۴ را کسب کرده است. امتیازات UX و رم نیز به ترتیب ۳۱۲,۸۶۶ و ۳۵۷,۶۹۱ است.

آنچه واقعاً قابل توجه است آن است که Dimensity 9300 نه تنها از آستانه امتیاز ۲ میلیونی فراتر رفت، بلکه استاندارد جدیدی را برای عملکرد پرچمداران اندرویدی ایجاد کرد. در نتیجه، گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده که از این چیپست بهره می‌برند، بدون شک از نظر سرعت و عملکرد در سطح بالایی قرار خواهند داشت.

تراشه Dimensity 9300 مدیاتک از مشکل تولید گرمای بیش از حد رنج می‌برد

تمام امتیازات بنچمارک AnTuTu این تراشه پرچمدار آینده مدیاتک بسیار بالاتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. عملکرد پردازنده مرکزی ۶۵ درصد بهتر است؛ و پردازنده گرافیکی نیز ۵۵ درصد قوی‌تر از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود. این اولین بار است که ما شاهد عبور یک تلفن هوشمند از مرز ۲ میلیون امتیاز هستیم.

نظر شما درباره تراشه پرچمدار آینده مدیاتک چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/23/%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%86%DA%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-antutu-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%B9%DB%B3%DB%B0%DB%B0-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DA%A9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا