اخبار فناوری

یک تغییر بزرگ در طراحی مک بوک ایر در راه است

پیش از این، گزارش هایی از استفاده از صفحه نمایش OLED برای سری مک بوک و آیپد پرو اپل داشتیم. طبق گزارش دیگری، اپل در حال حاضر روی مک بوک ایر و مک بوک پرو بازطراحی شده کار می کند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، مدل های جدید با پنل OLED عرضه خواهند شد.

مک بوک ایر جدید با تغییرات قابل توجه

پیش از این، شایعات ادعا می کردند که اپل مدل 13.6 اینچی مک بوک ایر M2 را با پنل OLED به روز می کند. اما آخرین گزارش حاکی از آن است که اپل در حال تغییر اندازه و طراحی کلی مدل جدید ایر است.

اپل مک بوک ایر را با تراشه M2 در اوایل سال 1401 عرضه کرد. این محصول نسبت به نسل قبلی خود تراشه جدیدتر و صفحه نمایش بزرگتری داشت. به طور خاص، این مدل مک بوک ایر را از صفحه نمایش 13.3 اینچی به مدل 13.6 اینچی ارتقا داد.

حالا اپل می خواهد یک قدم به عقب بردارد. به گفته راس یانگ، تحلیلگر بازار نمایشگر، اپل قرار است مک بوک ایر جدیدی با صفحه نمایش 13.4 اینچی OLED عرضه کند. به عبارت دیگر، مدل جدید در جایی در وسط خط تولید مک بوک ایر قرار خواهد گرفت. البته این تغییر اندازه چند دهم اینچی در دنیای لپ تاپ ها چندان مهم نیست و مشکل اصلی نوع پنل آن است.

با این حال، توییت این تحلیلگر جزئیات خاصی در مورد برنامه زمان بندی عرضه محصول جدید ارائه نکرده است. البته او قبلاً اشاره کرده بود که اپل قصد دارد سال آینده مدل های جدید آیپد پرو و ​​مک بوک ایر را عرضه کند. این بدان معناست که یک مدل کاملاً جدید مک بوک ایر با صفحه نمایش OLED ممکن است در سال 2024 وارد بازار شود.

از سوی دیگر، اپل می تواند تا سال 2026 برای عرضه مدل جدید مک بوک پرو صبر کند. سازندگان صفحه نمایش آن اکنون در حال آماده سازی پنل های OLED برای آیپدهای جدید هستند.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید یک مک بوک با صفحه نمایش OLED جذاب باشد؟ قطعاً اینجاست و امیدواریم پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی به آن اضافه شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا