اخبار فناوری

کریگ فدریگی طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 را “یک ویژگی با عشق” می نامد.

با نزدیک شدن به پایان WWDC 2022، مدیران اپل، کریگ فدریگی و آلن دای در مورد یک تغییر بزرگ صحبت می کنند. iOS16 بد است طراحی مجدد صفحه قفل این سیستم عامل صحبت کرده است. در مصاحبه با رادار فنیاین دو مدیر به این موضوع اشاره کردند که چرا اپل اکنون تصمیم به تغییر طراحی صفحه قفل آیفون گرفته است.

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان Apple Software Maintainer

همه چیز با iOS 14 شروع شد، زمانی که این شرکت به کاربران اجازه داد ویجت های سفارشی را به صفحه اصلی اضافه کنند. علاوه بر این، این شرکت App Library را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌هایی را که نمی‌خواهند همیشه در معرض آنها قرار بگیرند، اما به آن‌ها نیاز دارند، از صفحه اصلی حذف کنند.

سپس، با iOS 15، ویژگی Focus Mode به کاربران کمک کرد تصمیم بگیرند که کدام برنامه باید آنها را مطلع کند یا بر اساس ساعت روز ظاهر شود. از سوی دیگر، با iOS 16، اپل می دانست که صفحه قفل گام بعدی خواهد بود.

ما یک فرصت واقعی دیدیم تا رشته‌ای را انتخاب کنیم که در طول زمان بسیار کند تکامل یافته است، اما هرگز چنین جهشی به جلو نداشته است، و کاری واقعا بزرگ انجام دهیم. “پس این یک ویژگی عاشقانه برای امسال است.”

آلن دای گفت که هدف اپل این است که آیفون را حتی شخصی‌تر کند، زیرا صفحه قفل نماد آیفون است.

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان Apple Software Maintainer

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان Apple Software Maintainer

TechRadar گزارش می دهد که اپل در نظر دارد صفحه قفل را به طور کامل تغییر دهد، زیرا آیفون اکنون به لطف ساعت مرکزی بزرگ در بالای صفحه بسیار قابل تشخیص است. در عوض، Dye مسیری را که تیم طراحی خود طی کرده بود با افزودن نسخه‌های سفارشی حروف مخصوص اپل تأیید کرد.

تایپوگرافی به عنوان یک علاقه برای تیم های طراحی ما شناخته می شود و ما تعدادی طرح دیگر از نوع اپل داریم، حتی برخی از آنها غیر لاتین. بنابراین، برای اولین بار، به کاربران اجازه می دهیم فونت و نوع ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اپل ایده ای را از اپل واچ برای آیفون قرض گرفته است که با یک تصویر پرتره در جلوی ساعت ظاهر می شود و جلوه ای عمقی به آن می دهد. کریگ فدریگی استفاده شرکت از یادگیری ماشینی برای افزودن این قابلیت را توضیح می دهد:

در واقع، ده ها شبکه عصبی وجود دارند که یک عکس را بر اساس اینکه آیا موضوع مطلوبی است یا افراد حضور دارند، نحوه قاب و برش دادن آنها در عکس و نحوه بیان آنها قضاوت می کنند. همه این موارد به ما این امکان را می‌دهند که به‌طور خودکار انتخاب‌های جالب و متقاعدکننده‌ای را برای افراد ارائه کنیم و سپس آن‌ها را به‌گونه‌ای روی صفحه نمایش بیاوریم که به آن‌ها احساس تازگی کنند.

صفحه قفل جدید اپل iOS 16

صفحه قفل جدید اپل iOS 16

در واقع، این فقط پرتره نبود که الهام بخش اپل برای طراحی قفل صفحه بود، بلکه پیچیدگی های ساعت نیز بود.

البته ما برای طراحی این ویجت ها از پیچیدگی های اپل واچ الهام گرفتیم که دریافت اطلاعات را در یک نگاه بسیار آسان می کند.

کریگ فدریگی همچنین در مورد قرار دادن عمدی ویجت ها توضیح داد که بین سفارشی سازی و هماهنگی رابط آیفون تعادل برقرار می کند. فدریگی گفت: «برای ما خیلی راحت بود که بگوییم هی، هر چیزی را به هر جایی بکشید. صادقانه بگویم، از نظر فنی این یک چالش نبود.

در این مصاحبه به نکات بسیار دیگری مانند ادغام فوکوس، امکان برش آسان بخشی از عکس و موارد دیگر اشاره شده است.

در صورت تمایل می توانید با این دو مدیر ارشد اپل مصاحبه کامل داشته باشید. این لینک دنبال کردن.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا