اخبار فناوری

رویداد کوالکام برای ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تایید شد: معرفی Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 7+ Gen 3

تراشه‌ساز امریکایی یعنی Qualcomm تصمیم دارد محصولات جدید خود را رونمایی کند. این تراشه‌ها در سری ۷ و ۸ قرار دارند. اگر بخواهیم به شایعات اعتماد کنیم، ترکیب نامتعارفی را برای نسل جدید سری ۸ خواهیم دید. به هر حال رویداد کوالکام برای ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تایید شده و فاصله زیادی با آن نداریم. این رویداد احتمالا محل معرفی Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 7+ Gen 3 خواهد بود. جالب این‌که با توجه به پوستر باید گفت که این رویداد در چین برگزار می‌شود.

رویداد کوالکام برای ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

طبق پوستر رسمی منتشر شده از Qualcomm باید گفت که یک S در میانه تصویر دیده می‌شود و می‌تواند به مدل S جدید سری ۸ اشاره داشته باشد. اگر نام‌گذاری به مانند قبل باشد باید این تراشه با نام Snapdragon 8s Gen 3 رونمایی گردد.

شعار کوالکام برای این رونمایی  به قرار زیر است:

“هوش درون هسته است و یک اژدها روی آن قرار دارد.”

این ترجمه از زبان چینی انجام شده و کمی زحمت به نظر می‌رسد اما چیزی که پیداست به ۲ المان هوش و اژادها اشاره می‌شود. طبیعتا حضور هوش‌مصنوعی در تراشه‌های جدید این شرکت مورد انتظار است و اژدها هم که نماد تراشه‌های اسنپدراگون آن‌هاست.

یک تراشه سری ۷ جذاب هم در راه است

کوالکام با عرضه تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ توانست جذابیت ویژه‌ای به سری ۷ ببخشد. هر چند این جذابیت با اسنپدراگون 7s Gen 2 از بین رفت اما به نظر می‌رسد که آن جذابیت در نسل جدید Snapdragon 7 Plus حفظ خواهد شد.

شایعه شده که تراشه‌ای با کد SM7675 در این رویداد معرفی می شود که اسم تجاری آن Snapdragon 7+ Gen 3 است.

آنطور که شنیده می‌شود، هر دو تراشه جدید Snapdragon 8s Gen 3 و Snapdragon 7+ Gen 3 برمبنای ساختار مشابهی تولید می‌شوند. حتی هر دوی این تراشه‌ها با اسم رمز داخلی مشترک Cliffs در حال توسعه‌اند.

وضعیت وقتی جالب‌تر می‌شود که ساختار مشترک هر ۲ تراشه مشابه با پرچمدار فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود.

استفاده از یک کلاستر اصلی با هسته Cortex-X4 در اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ می‌تواند کاملا جذاب باشد. هسته‌های دیگر کلاسترها احتمالا Cortex-A720 و Cortex-A520 باشند. تراشه گرافیکی آن Adreno 732 خواهد بود.

همین ترکیب با کلاک‌های متفاوت برای اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ مورد انتظار است اما تراشه گرافیکی Adreno 735 انتخاب می‌شود. اینجاست که شرایط درباره نسل جدید سری ۸ کمی عجیب می‌شود. گرافیک پایین‌رده‌تر نسبت به Adreno 750 موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و کلاک‌های پایین‌تر هسته‌های
CPU این تراشه، نشان می‌دهد که قرار نیست این تراشه از نسل قبلی خود قوی‌تر باشد.

شما درباره تراشه‌های جدید Qualcomm چطور فکر می‌کنید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/11/%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%B2%DB%B8-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا