اخبار فناوری

کاهش 10 درصدی درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال 2022

شیائومی گزارش مالی خود را برای سه ماهه سوم سال 2022 منتشر کرد و اعداد کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. درآمد برای دوره جولای تا سپتامبر 2022 70.5 میلیارد یوان یا 10 میلیارد دلار بود. حدود 50.5 درصد از درآمد آنها از بازارهای خارج از چین است که عدد قابل توجهی است. با این حال، کاهش 10 درصدی درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال 2022 نیز در این گزارش مشخص است.

کاهش 10 درصدی درآمد از شیائومی

همانطور که گفتیم درآمد شیائومی 10 درصد کمتر از سال گذشته است. سود خالص حتی کمتر است و 59 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 2.1 میلیارد یوان رسیده است. با این حال، این کاهش تا حدودی به سرمایه گذاری 829 میلیون یوانی در تجارت تازه راه اندازی شده خودروهای برقی و سایر پروژه هایی مربوط می شود که انتظار می رود در آینده به ثمر بنشینند.

این شرکت همچنین فاش کرد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته است و 48 درصد از کارکنان آن در حال حاضر در تحقیق و توسعه مشغول به کار هستند.

تعداد کاربران شیائومی در دنیای رابط کاربری MIUI به 564 میلیون نفر رسید که 78.1 میلیون نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است که سالانه 16 درصد افزایش را به ثبت می رساند. جالب اینجاست که تنها 141 میلیون از آنها (حدود 25 درصد) در چین هستند.

این شرکت در سه ماهه سوم دو پرچمدار معرفی کرد، یک پرچمدار متمرکز بر دوربین به نام 12S Ultra و یک تلفن تاشو جدید به نام Mix Fold 2. هر دو دستگاه در JD.com نظرات بسیار مثبتی دریافت کردند، اما مهمتر از آن، افزایش فروش 14 درصدی در محصولات درجه یک این برند

شیائومی به مقام دوم در بازار اروپا، رتبه اول در اسپانیا و رتبه دوم در ایتالیا و فرانسه دست یافت. با نگاهی به مناطق دیگر، شیائومی به راحتی رتبه سوم را در آمریکای لاتین و آفریقا دارد.

شرکت های گوشی های هوشمند در چین تلاش های خود را در این بخش برای انطباق با مشتریان اروپایی و ترجیحات آنها برای خرید گوشی های هوشمند از طریق اپراتورها افزایش داده اند. شیائومی اعلام کرد که 19.9 درصد از فروش تلفن همراه خود را از طریق اپراتورها انجام داده است که 1.7 درصد بیشتر از سال گذشته است. به طور مشابه، در آمریکای لاتین، 16 درصد از فروش ها توسط اپراتورها انجام شده است که افزایش 1.5 درصدی را نشان می دهد.

نظر شما درباره عملکرد مالی شیائومی در سه ماهه سوم سال 2022 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا