اخبار فناوری

ویدیوهای افقی TikTok جدیدترین تلاش این شرکت برای رقابت با YouTube است

اگرچه تیک توک یک پلتفرم نسبتا جدید است، اما توانسته جای خود را به روی نوجوانان باز کند و رقبای قدیمی خود را به چالش بکشد. حالا به نظر می رسد که این رقابت وارد مرحله جدیدی شده است و ویدیوهای افقی تیک توک تلاش جدید این شرکت برای رقابت با یوتیوب است. با مایفون مگ با

ویدیوهای افقی TikTok جدیدترین تلاش این شرکت برای رقابت با YouTube است

به نظر می رسد که TikTok قصد دارد همه آن را پس بگیرد. در حال حاضر، این برنامه به عنوان برترین پلتفرم ویدیوی عمودی پیشتاز بزرگی است و در حال حاضر شروع به چالش با سایر پلتفرم ها کرده است. TikTok Now که ساختار داستانی خاص خود را دارد، اکنون از سبک عکاسی افقی استفاده کامل می کند. اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا رقابت با یوتیوب آسان نخواهد بود.

ویدیوهای Horizontal Tik Tok در حال حاضر توسط این پلتفرم در حال آزمایش هستند تا ویژگی جدید را با تعداد کمی از کاربران آزمایش کنند. ویدئوها معمولا به صورت عمودی در جریان نمایش داده می شوند، اما اگر در فرمت افقی گرفته شده باشند، گزینه ای برای تبدیل آنها به فرمت افقی تمام صفحه وجود دارد. بنابراین تیک توک می خواهد از این طریق با یوتیوب رقابت کند.

ویدیوهای افقی تیک توک

از آنجایی که TikTok محدودیت زمانی برای ویدیوهای خود را دو برابر کرده و به 10 دقیقه رسانده است، ارائه این ویژگی منطقی است (البته این ویژگی به هیچ وجه بر سایر پلتفرم‌ها تأثیری نداشته است). واضح است که TikTok می‌خواهد همچنان از نظر زمان تماشا تسلط داشته باشد، زیرا قبلاً از YouTube پیشی گرفته است و ویدیوهای افقی TikTok می‌تواند ابزار جدیدی برای رسیدن به این هدف باشد.

اما ویدئوهای پیشرفته تنها تمرکز تیک توک نیستند. یکی از رازهای موفقیت TikTok علاوه بر الگوریتم خاص و تنظیم شده، مختصر بودن فرمت ویدیویی آن است. با محتوای سریع، جذاب و بصری، می توانید ده ها ویدئو و تم مختلف داشته باشید. فرمت افقی متفاوت و آرامتر است و ویدیوهای آن عموماً بیش از 10 دقیقه نیستند و دلیل زیادی وجود ندارد که فکر کنیم فیلم های افقی مزیت خاصی دارند.

ویدیوهای کوتاه یوتیوب در تیک توک و ویدیوهای تیک توک در یوتیوب کوتاه نیز موضوع مهم بعدی هستند. در واقع، محتوای بازیافتی نتیجه اجتناب ناپذیر نبرد فرمت های ویدئویی است. حلقه‌ها و شورت‌ها عمدتاً از ویدیوهایی مستقیماً از TikTok تشکیل شده‌اند. اگر پلتفرم ویدیوهای افقی را معرفی کند، کاربران احتمالاً ویدیوها را برای YouTube در TikTok ذخیره می کنند. داشتن انواع ویژگی ها در تیک توک منطقی است (مانند محتوای عمودی و افقی، داستان ها و ادغام BeReal). با این حال، عدم علاقه به استوری در TikTok یا IGTV اینستاگرام نشان می‌دهد که اینطور نیست و تقاضای مصرف‌کنندگان برای برنامه‌های تخصصی متمرکز بر یک ویژگی خاص همچنان بالاست.

ویدیوهای افقی تیک توک

مطابق با GizChinaیوتیوب مکانی است که سازندگان محتوا می توانند از محتوای خود درآمد کسب کنند. وقتی صحبت از پرداخت به ازای هر بازدید به میان می‌آید، یوتیوب در وضعیت مالی بهتری قرار دارد. ارزش پخش TikTok در مقایسه با YouTube ناچیز است زیرا الگوریتم ساده تر TikTok به ویروسی شدن آن کمک می کند و نیازی به جابجایی کامل از یک پلت فرم به پلتفرم دیگر نیست. همچنین، سازندگان با میلیون‌ها بازدید در Tik Tok همیشه کمتر از هنرمندی با همین تعداد بازدید در یوتیوب درآمد کسب می‌کنند.

از طریق امکانات مختلفی که TikTok برای برقراری ارتباط با سایر پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد، سازندگان مطمئناً می‌توانند از آن برای دستیابی به هدف دیگری استفاده کنند، یعنی جذب مخاطب در کانال‌های YouTube خود. این جاه طلبی ممکن است رقبای TikTok را به ورطه بکشاند. نسخه نهایی ویدیوهای افقی هنوز تایید نشده است، اما همه چیز نشان می دهد که این ویژگی به زودی در دسترس خواهد بود. جاه‌طلبی‌های TikTok می‌تواند آن را برای مدتی در اوج نگه دارد و پلتفرم را به انبوهی از برنامه‌ها تبدیل کند که در وهله اول چیزی که باعث محبوبیت آن شده بود را از دست می‌دهد: ویدیوهای عمودی کوتاه.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا