اخبار فناوری

شیائومی و DJI به‌دنبال تصاحب بخش توسعه تراشه اوپو هستند

کمپانی اوپو درحال‌حاضر با مشکلات مالی متعددی مواجه است. در ابتدا ادعاهایی مبنی‌بر خروج این شرکت از بازارهای فرانسه، آلمان و سپس کل اروپا وجود داشت. اکنون، به‌نظر می‌رسد که این شرکت چینی درحال آماده شدن برای فروش بخش توسعه تراشه خود است. گزارش رسانه‌های چینی حاکی از آن است که شیائومی و DJI که عمدتاً با پهپادهای خود شناخته می‌شود، بیش از سایر شرکت‌ها، علاقه‌مند به تصاحب بخش توسعه تراشه اوپو و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.

تصاحب بخش تراشه اوپو توسط شیائومی

پس از تأیید Oppo مبنی‌بر انحلال کسب‌وکار طراحی تراشه Zheku، سرنوشت 3000 کارمند آن به موضوعی داغ در صنعت تبدیل شده است. برخی از گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که شیائومی و DJI هر دو علاقه‌مند به جذب این افراد بااستعداد هستند و DJI طبق گزارش‌ها فعال‌ترین رویکرد را درپیش گرفته است. درواقع، DJI حتی یک گروه WeChat ایجاد کرده است تا توجه به این متخصصان را در اولویت قرار دهد.

این حرکت نشان‌دهنده جاه‌طلبی مداوم DJI برای غلبه بر چالش‌های کلیدی در طراحی تراشه است. به‌هرحال، یافتن متخصصان ماهر در طراحی IC سخت است و تیم Zheku زمانی توسط اوپو با دستمزدهای بالا از کوالکام، Hisilicon هواوی و Unigroup Spreadtrum جذب شده بودند.

تصاحب بخش تراشه اوپو توسط شیائومی

تصاحب بخش تراشه اوپو توسط شیائومی

بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که تیم توسعه تراشه Zheku تحت نظارت Oppo عمدتاً بر روی تراشه‌های ISP برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و برخی تراشه‌های ارتباطی تمرکز کرده‌اند. خودی‌های صنعت حدس می‌زنند که DJI با حوزه‌های تجاری فعلی خود ازجمله هواپیماهای بدون سرنشین، روباتیک، Lidar و رانندگی خودکار، احتمالاً ISP دوربین را در اولویت قرار می‌دهد زیرا تجارت اصلی آن‌ها هنوز حول محور پهپادها می‌چرخد.

تصمیم برای پایان دادن به عملیات Zeku ازطریق بیانیه‌ای رسمی با استناد به عدم قطعیت‌های اقتصادی جهانی و بازار غیرقابل پیش‌بینی گوشی‌های هوشمند از سوی اوپو اعلام شده است. این شرکت دشواری این تصمیم را تصدیق کرده و تعهد خود را به مدیریت مسئولانه وضعیت و درعین‌حال ادامه ارائه محصولات با کیفیت و با ارزش به مشتریان ابراز کرده است.

نظر شما درباره تصاحب بخش تراشه اوپو توسط شیائومی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/21/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88-dji-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا