اخبار فناوری

لیست تغییرات آپدیت One UI 5.1.1 سامسونگ

به لطف آغاز عرضه نسخه آزمایشی آپدیت One UI 5.1.1 سامسونگ، نیمه دوم سال ۲۰۲۳ برای طرفداران سامسونگ شروعی هیجان انگیز دارد. دارندگان گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی تب اس ۸ اولین کسانی هستند که به نسخه آزمایشی One UI 5.1.1 دسترسی پیدا کردند. اما لیست تغییرات آپدیت One UI 5.1.1 سامسونگ چیست؟

تغییرات آپدیت One UI 5.1.1 سامسونگ چیست؟

در لیست دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی One UI 5.1.1 را خواهند داشت، این محصولات جدید سامسونگ که هنوز معرفی نشده‌اند نیز قرار دارند:

  1. ۱- گلکسی Tab S9
  2. ۲- گلکسی Z Fold 5
  3. ۳- گلکسی Z Flip 5

اما به لطف نسخه آزمایشی One UI 5.1.1، لازم نیست منتظر معرفی دستگاه های جدید سامسونگ باشیم، بلکه همین حالا تغییرات آپدیت One UI 5.1.1 سامسونگ را می‌توانیم مرور کنیم.

توجه داشته باشید که تمام این تغییرات شاید به نسخه نهایی وان‌یو‌آی ۵.۱.۱ نرسد. به‌هرحال نسخه نهایی با آزمایشی می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد.

تغییرات اصلی در این زمینه‌ها خواهد بود:

  1. ۱- چند وظیفه‌ای
  2. ۲- نوار ابزار
  3. ۳- حالت تاشو
  4. ۴- اشتراک سریع
  5. ۵- نرم افزار Samsung Health
  6. ۶- دوربین و گالری
  7. ۷- دیگر تغییرات

ویژگی ها و بهبودهای Samsung One UI 5.1.1

۱- چند وظیفه ای

الف- پیش نمایش بهبودیافته نرم‌افزارها در صفحه برنامه‌های اخیر

می‌توانید در صفحه برنامه‌های اخیر پیش‌نمایش وضعیت اجرای یک برنامه، مانند حالت دوپنجره همزمان، تمام صفحه یا پاپ‌آپ را مشاهده کنید.

ب- تغییر مستقیم از حالت پنجره شناور به دو پنجره همزمان

با فشار دادن و نگه داشتن خط بالای پنجره شناور و کشیدن آن به سمت مورد نظر می‌توانید به راحتی به رابط کاربری دوپنجره همزمان بروید.

پ- نرم‌افزار پاپ‌اپ را مینی‌مایز کرده و سپس از آن استفاده کنید

اگر یک نرم افزار که در حالت پاپ‌آب باز است، نمای شما را مختل کرده؛ می‌توانید آن را مینی‌مایز (کوچک) کرده و جابه‌جا کنید. سپس وقتی به آن نیاز داشتید، بزرگش کنید. (البته این قابلیت همین حالا هم وجود دارد، شاید بهبودی در آن ایجاد شده باشد)

ت- پیش‌نمایش برنامه‌های مینی‌مایز شده را با قلم S Pen و از دور ببینید

یکی از قابلیت‌های S Pen این است که به صورت شناور روی بخش‌های مختلف رابط‌کاربری قرار بگیرد. حالا شما می‌توانید آن را به صورت شناور (بدون لمس نمایشگر) روی آیکون مینی‌مایز شده یک نرم افزار شناور ببرید و محتویات آن را ببینید.

۲- نوار وظیفه

الف- تعداد بیشتری از نرم‌افزاری اخیر را در تسک‌بار یا نوار وظیفه می‌بینید.

می توانید حداکثر ۴ برنامه اخیراً استفاده شده را در نوار وظیفه ببینید.

ب- ناحیه تسک‌بار را با توجه به تعداد آیکون‌ها تنظیم کنید

اگر ۷ آیکون یا کمتر در نوار وظیفه نمایش داده می‌شود، ناحیه نوار وظیفه به طور خودکار تنظیم می شود تا انتخاب دکمه خانه، دکمه برنامه‌های اخیر و دکمه برگشت در پایین صفحه آسان تر شود.

۳- حالت تاشو یا Flex

الف- برنامه‌های بیشتر در پنل حالت تاشو

حالا می توانید از پنل Flex Mode در تعداد بیشتری از نرم‌افزارهای دارای پشتیبانی از نمایش چند پنجره‌ای، استفاده کنید. گزینه Flex Mode panel را روشن کنید، گوشی را تا کنید و دکمه نمایش داده شده در نوار ناوبری را فشار دهید.

ب- کنترل آسان‌تر رسانه‌ها

در پانل حالت تاشو، دکمه‌هایی را برای پرش به جلو یا عقب 10 ثانیه می‌بینید و با فشار دادن تایم‌لاین دقیقاً به جایی که می‌خواهید برسید.

پ- نوار ابزار را سفارشی کنید

نوار ابزار پنل Flex Mode را به دلخواه خود سفارشی کنید و به راحتی عملکردهای مختلفی مانند تقسیم صفحه نمایش و ضبط ویدیو از صفحه نمایش را انجام دهید. می توانید با فشار دادن طولانی یک آیکون را اضافه، حذف، مرتب یا جابجا کنید.

۴- اشتراک گذاری سریع

الف- با مخاطبین، حتی کسانی که دور از شما هستند اطلاعات را به اشتراک بگذارید

همیشه می‌توانید فایل‌ها را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، حتی اگر شخصی که می‌خواهید با او به اشتراک بگذارید در نزدیکی شما نباشد.

ب- مطالب مهم را با امنیت بیشتری به اشتراک بگذارید

از محتوای به اشتراک گذاشته شده ایمن تر استفاده کنید. می‌توانید تاریخ انقضای یک فایل به اشتراک‌گذاشته‌شده را تعیین کنید یا هر زمان که بخواهید، اشتراک‌گذاری آن را لغو کنید. همچنین می توانید از ذخیره یا اشتراک گذاری فایل توسط دیگران جلوگیری کنید.

۵- نرم افزار Samsung Health

الف- محتوای آموزشی و طراحی حالت خواب بهبود یافته است

محتوا و طراحی آموزش خواب را بهبود یافته‌است تا بتوانید پیشرفت خود را در یک نگاه ببینید و عادات خواب خود را راحت‌تر بهبود ببخشید. (در Galaxy Watch 4 یا بالاتر)

ب- داده‌های خواب خود را معنادارتر کنید

طراحی این بخش بهبود دارد و توضیحاتی اضافه شده تا راحت‌تر بتوانید عوامل مختلف در نمره خواب‌تان را ببینید و آن را بهتر درک کنید. (Galaxy Watch4 یا بالاتر)

پ- اندازه گیری دمای پوست در هنگام خواب

با اندازه گیری تغییر دمای پوست در طول خواب، محیط خواب راحت تری ایجاد کنید. (Galaxy Watch5 یا بالاتر)

ت- ارائه معیارهای کلیدی تمرین به صورت یکجا

صفحه اطلاعات خلاصه بهبود یافته است تا بتوانید بلافاصله پس از پایان تمرین، داده های اصلی تمرین را بررسی کنید.

نشان‌های جدید، پیام‌های تبریک، رکوردهای مختلف و غیره اینجا اضافه می‌شود. با این موارد می‌توانید انگیزه داشته باشید و سلامت ارزشمند خود را به طور مداوم مدیریت کنید.

۶- دوربین و گالری

الف- می توانید آیکون تاریخ و زمان یا واترمارک را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

ب- طراحی بهبود یافته Flex Mode در حالت Pro دوربین

برای آسان‌تر کردن عکس‌برداری به روشی که می‌خواهید، گزینه‌های تنظیم دستی مانند ISO و سرعت شاتر زمانی که گوشی تاشده باشد، در تمام قسمت پایین صفحه نمایش داده می‌شوند.

پ- چندین عکس را همزمان در نمای گالری دوربین انتخاب کنید

هنگام استفاده از نمای گالری دوربین، می‌توانید چندین عکس را با فشار طولانی انتخاب کنید. به راحتی چندین عکس را انتخاب کنید و همه آنها را به یکباره به اشتراک بگذارید یا حذف کنید.

ت- پیش نمایش ریمستر راحت تر

تصاویر بندانگشتی در زیر تصویر بازسازی شده نمایش داده می شوند و با تپ کردن بر روی تصویر کوچک می توانید نسخه بازسازی شده و اصلی را در کنار هم در یک صفحه بزرگتر مقایسه کنید.

ث- اعمال راحت‌تر افکت‌ها

حالت انتخاب فیلتر تغییر کرده که به شما امکان می دهد فیلترها و افکت‌های تونال را با یک دست در گالری تنظیم کنید.

ج- افکت‌ها را از روی عکسی کپی کرده و روی تصویر دیگر اعمال کنید

می‌توانید تن‌ها و فیلترهای اعمال‌شده روی عکس‌های مورد علاقه‌تان را کپی کرده و در عکس‌های دیگر جای‌گذاری کنید. (این قابلیت در iOS 16 اضافه شده بود)

۷- دیگر تغییرات

الف- درگ اند دراپ (کشیدن و رهاکردن) با ۲ دست

روی فایل‌ها، عکس‌ها و سایر موارد با یک دست ضربه بزنید و بکشید و با دست دیگر یک مکان یا پوشه را انتخاب کنید تا انتقال پیدا کنند. این ویژگی در نرم‌افزار My Files و در صفحه اصلی موجود است.

ب- استفاده از گوشی خود در حین شارژ وایرلس معکوس برای شارژ کردن دیگر دستگاه‌ها

اگر در حالتی که گوشی تاشو شما به صورت روی میز باز است (نمایشگر اصلی پشتش به شماست!)، مثلا گلکسی بادز سامسونگ را روی نیمه دیگر آن (کاور پشتی در حالت بسته گوشی – بخشی که دوربین اصلی را دربردارد) قرار دهید و با شارژ وایرلس معکوس آن را شارژ کنید، می‌توانید از صفحه نمایش بیرونی که سمت شماست استفاده کرده و با گوشی خود کار کنید.

پ- مدیریت حافظه داخلی کارآمدتر

وقتی فضای ذخیره سازی داخلی باقیمانده کمتر از 5 گیگابایت یا 10٪ باشد، نرم افزار My Files اطلاعات حافظه پنهان (کش) برنامه‌ها را نمایش می دهد. بدون نیاز به حذف برنامه ها یا فایل ها به راحتی می‌توانید حافظه داخلی خود را خالی کنید.

ت- بهبود ویژگی مدیریت حافظه Device Care

اطلاعات دقیق‌تری درباره برنامه‌هایی که از حافظه تلفن شما استفاده می‌کنند ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که از حافظه بیش از حد استفاده می‌کنند به راحتی در حالت خواب قرار دهید.

ث- حالت دستگاه را مستقیماً از صفحه قفل تنظیم کنید، مانند حالت خواب یا حالت رانندگی.

ج- چیدمان صفحه مرورگر سامسونگ را به سلیقه خود سفارشی کنید

اگر نوار آدرس را به پایین صفحه منتقل کنید، نوار تب‌های باز و بوک‌مارک‌ها نیز در پایین صفحه نمایش داده می شود.

آپدیت One UI 5.1.1 سامسونگ برای کدام دستگاه‌ها ارائه می‌شود؟

نظر شما درباره آپدیت جدید سامسونگ چیست؟ آپدیت One UI 5.1.1 بیشتر برای دستگاه‌های دارای نمایشگر متفاوت مهم خواهد بود و شاید برای دستگاه‌های عادی ارائه نشود. این محصولات که به احتمال خیلی زیاد به‌روزرسانی One UI 5.1.1 را دریافت می‌کنند، دسته محصولات تاشو و تبلت‌ها خواهند بود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/03/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-one-ui-5-1-1-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا