اخبار فناوری

هواوی از شیائومی به دلیل نقض پتنت شکایت کرد

در دنیای فناوری، رایج است که برخی از شرکت‌ها از پتنت‌های خود بدون مجوز استفاده می‌کنند و در نتیجه شرکت دارنده پتنت اقدام قانونی می‌کند. هواوی اخیراً علیه شیائومی شکایت کرده و این برند را به نقض فناوری های مختلف متهم می کند. این مورد حتی توسط اداره مالکیت معنوی چین نیز پذیرفته شد، شکایت هواوی از شیائومی به دلیل نقض 4 پتنت است.

شکایت هواوی از شیائومی

در آخرین اخبار ملی مالکیت معنوی چین، جزئیاتی از شکایت های عمده نقض حق اختراع را می بینیم که توسط اداره مالکیت معنوی این کشور پذیرفته شده است.

بر اساس این شایعات، هواوی از شیائومی به دلیل نقض چهار پتنت این شرکت شکایت کرده است. پرونده تشکیل شده توسط این شرکت در تاریخ 6 دی ماه 1401 در اداره مالکیت معنوی کشور پذیرفته شده است.

دو مورد از چهار حق ثبت اختراع درگیر در این دعوا مربوط به استفاده غیرمجاز از فناوری 4G/LTE است که بخشی از اختراعات اساسی استاندارد (SEP) است. هواوی همچنین شیائومی را به استفاده از روش خود برای ثبت تصاویر پانوراما متهم می کند. پتنت چهارم مربوط به نقض نوعی فناوری باز کردن قفل گوشی هوشمند است که توسط هوآوی توسعه یافته است.

نقض حق ثبت اختراع زمانی رخ می دهد که یک برند بدون اجازه از یک پتنت استفاده کند یا آن را برای فروش به دیگران عرضه کند. اگر هواوی بتواند ادعای خود را علیه شیائومی ثابت کند، شیائومی می تواند جریمه سنگینی بپردازد.

هواوی همیشه در مورد دزدیدن فناوری های دیگر شرکت ها صحبت کرده است. مدیرعامل این شرکت در کنفرانس پایتخت طراحی جهانی سال گذشته گفت:

در چندین صنعت، از جمله برخی شرکت‌ها در چین، طرح‌های ما بدون رضایت ما کپی می‌شوند. همچنین برخی از پتنت های ما بدون پرداخت هزینه ثبت اختراع استفاده می شوند. این صنایع ادعا می‌کنند که این طرح‌ها و پتنت‌ها متعلق به خودشان است، حتی اگر آنها در اصل توسط ما ایجاد شده‌اند.»

نطر شما چی هست؟ به نظر شما هواوی در این نبرد پیروز خواهد شد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا