اخبار فناوری

مسیر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین

هدف فناوری بلاک چین ایجاد انقلابی در شیوه مدیریت داده ها و تجارت در دنیای دیجیتال است. بلاک چین که در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای پشتیبانی از بیت کوین ایجاد شد، سطحی از تطبیق پذیری و امنیت را ارائه می دهد که بسیاری از بخش های تجاری خصوصی و دولتی متوجه آن شده اند و شروع به استفاده از آن کرده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی است که بخواهیم توسعه دهنده بلاک چین بیرون بروید و کاری با پتانسیل رشد عالی و فناوری جدید پویا انجام دهید که دائماً در حال تغییر است. در این راهنما به تتر ایرانی ما مهارت های مورد نیاز و مسیر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین را ارائه می دهیم.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک رکورد دیجیتال از تراکنش های ارزهای دیجیتال در تمام شبکه های همتا به همتا است. این فناوری بلاک چین با سایر روش‌های تراکنش سنتی که توسط دولت‌ها و گروه‌های خاص متمرکز و کنترل می‌شوند، متفاوت است. بلاک چین غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ نهاد یا گروهی کنترل نمی شود. این فناوری برای کسب‌وکارهای بیشتری در سراسر جهان سود می‌برد، زیرا فناوری بلاک چین به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا تراکنش‌های ایمن را بدون دخالت اشخاص ثالث انجام دهند. گره ها تراکنش های شبکه را تأیید می کنند و آنها را در یک دفتر کل عمومی به نام بلاک چین ثبت می کنند. هر گره در شبکه به طور مداوم بلاک چین را به روز می کند و حفظ می کند.

* برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بلاک چین و تتر بخر و سایر ارزهای رمزنگاری شده محبوب که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید صرافی ارز دیجیتال به تتر ایران معتبر مراجعه کنید.

برنامه نویسی بلاک چین چیست؟

برنامه نویسی بلاکچین فرآیند توسعه و نگهداری یک پلتفرم بلاک چین است که شامل ایجاد زیرساختی برای ایجاد و مدیریت برنامه ها و خدمات مبتنی بر بلاک چین، مانند ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی توزیع شده است. برنامه نویسی بلاک چین همچنین شامل توسعه ابزارها و فناوری های مورد نیاز برای پشتیبانی از پلتفرم است. برنامه بلاک چین به سادگی یک برنامه یا پلتفرمی است که از ویژگی ها و مزایای یک بلاک چین مانند امنیت، شفافیت و قابلیت اطمینان استفاده می کند.

مسیر آموزشی برای کار در زمینه برنامه نویسی بلاک چین

توسعه دهندگان بلاک چین وظیفه ایجاد راه حل های نوآورانه برای مشکلات دشوار از جمله راه حل های فرماندهی و کنترل و یکپارچگی بالا را دارند. یک توسعه‌دهنده بلاک چین همچنین نرم‌افزارهای رایانه‌ای را تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، آزمایش و اشکال‌زدایی می‌کند، به‌ویژه برای سخت‌افزار محصولات متمایز یا خطوط تجاری خدمات فنی. برنامه نویسان بلاک چین طراحی نرم افزار، یکپارچه سازی معماری عملیاتی و انتخاب سیستم کامپیوتری را از طریق زبان های برنامه نویسی توسعه می دهند. اما چگونه می توان در این راه آموزش دید و به عنوان برنامه نویس بلاک چین شروع به کار کرد؟

* برای اطلاعات قیمت لحظه ارزهای دیجیتال و خرید ارزهای دیجیتال محبوب مانند مانا بخر می توانید به وب سایت رسمی ایران تتر مراجعه کنید.

1. دانشگاهی

برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده بلاک چین، ابتدا باید یک پیش‌زمینه آکادمیک قوی در علوم کامپیوتر یا ریاضیات کسب کنید. مدرک لیسانس یا فوق لیسانس با تخصص در یک رشته مرتبط امکان پذیر است و درک خوب رشته های علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ریاضیات برای مشاغل این رشته مفید خواهد بود.

2. تسلط بر مهارت های فنی مورد نیاز

قبل از تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چینشما باید مهارت های فنی خاصی را کسب کنید، مانند:

– زبانهای برنامه نویسی:

برای اینکه بتوانید به عنوان یک برنامه نویس بلاک چین کار کنید، ابتدا باید در زمینه کدنویسی تخصص کسب کنید.

– پایگاه داده و ساختار داده:

یادگیری در مورد ساختارهای داده توانایی شما را برای درک مشکلات در سطح کلی تقویت می کند و به شما کمک می کند تا راه حل هایی را در محدودیت ها پیدا کنید و نوآوری ایجاد کنید. از ساختارهای داده نیز برای ذخیره سازی داده ها به شیوه ای سازمان یافته و کارآمد استفاده می شود.

– پایگاه داده و شبکه:

شبکه بلاک چین یک شبکه همتا به همتا توزیع شده است که در آن داده ها بین تمام گره ها به اشتراک گذاشته می شود. طبق تعریف بلاک چین، مدیریت پایگاه داده و شبکه های کامپیوتری بخش های ضروری ایجاد و نگهداری شبکه بلاک چین هستند.

– آشنایی با ارزهای دیجیتال:

رمزارز وسیله ای برای ایمن سازی اطلاعات حساس کاربران در برابر تهدیدات و حملات غیرمجاز است. مبانی علوم کامپیوتر و ریاضیات به عنوان پایه ای برای توسعه و برنامه نویسی پروتکل های رمزنگاری عمل می کند. به طور معمول، داده ها در فرستنده رمزگذاری می شوند و با استفاده از تکنیک های مختلف رمزگذاری در گیرنده رمزگشایی می شوند.

3. اصول بلاک چین را درک کنید

در راه یادگیری تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چیندرک مفاهیم و اصطلاحات اساسی در زمینه بلاک چین بسیار مهم است. درک اصول اولیه بلاک چین یک مهارت پیش نیاز است و بدون دانش مناسب نمی توان در صنعت بلاک چین فعالیت کرد. بنابراین شما باید مفاهیم اساسی بلاک چین را بیاموزید، آنها را به روشی عمیق تر و واضح تر درک کنید و همچنین در مورد برنامه های بلاک چین بلادرنگ، مکانیسم کار پروتکل های مختلف اجماع اطلاعاتی کسب کنید و پیشرفت های اخیر فناوری بلاک چین را بررسی کنید.

4. دانش رمزنگاری

در فناوری بلاک چین، داده ها با استفاده از پروتکل های امنیتی مختلف به صورت رمزنگاری ایمن می شوند. کریپتونومی ترکیبی از علم اقتصاد و رمزنگاری است. برای ساخت پروتکل های رمزنگاری قوی به مفاهیم ریاضی و محاسباتی قوی نیاز است. استانداردهای رمزنگاری مختلفی در شبکه بلاک چین استفاده می شود، مانند RSA و توابع هش. شناخت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر و همچنین کار در زمینه برنامه نویسی بلاک چین، نیازمند دانش رمزنگاری و اقتصاد است.

5. مقدمه ای بر اتریوم و DApps

اتریوم یکی از فناوری های جدیدتر است که غیرمتمرکز و بر اساس مفاهیم اولیه فناوری بلاک چین ساخته شده است. اتریوم یک فناوری منبع باز است که توسط بسیاری از کارشناسان بلاک چین استفاده می شود. این به توسعه دهندگان بلاک چین اتریوم اجازه می دهد تا یک پروتکل تراکنش ویژه به نام قرارداد هوشمند و سایر برنامه های کاربردی به نام برنامه های غیرمتمرکز (DApps) ایجاد کنند. این اپلیکیشن ها شبیه اپلیکیشن های معمولی موبایل هستند.

6. آشنایی با قراردادهای هوشمند و Solidity

این فناوری به برنامه نویسان بلاک چین اتریوم اجازه می دهد تا نوع خاصی از پروتکل تراکنش به نام قراردادهای هوشمند را کدنویسی و توسعه دهند. هدف از یک قرارداد هوشمند، ساده سازی فرآیند معاملات بین طرفین، محدود کردن دخالت شخص ثالث و همچنین کاهش هزینه های سربار مربوط به آن است. Solidity یک زبان برنامه نویسی است که برای توسعه قراردادهای هوشمند و پیاده سازی منطق تجاری استفاده می شود.

7. تجربه عملی به دست آورید

هر یک توسعه دهنده بلاک چین علاوه بر دانش نظری، باید تجربه عملی نیز داشته باشد. با ایجاد اپلیکیشن های مختلف بلاک چین می توانید خدمات جدیدی را پیاده سازی کنید. زبان های برنامه نویسی مانند Solidity را یاد بگیرید و ایجاد و توسعه قراردادهای هوشمند و DApps را تمرین کنید. با کسب دانش و تجربه می توانید به عنوان کارآموز در شرکت هایی که به دنبال نیروی انسانی در این زمینه هستند مشغول به کار شوید. بسیاری از آموزش های عملی توسط بسیاری از موسسات آموزشی و آموزشی آنلاین به صورت رایگان یا پولی ارائه می شود و گواهی پایان کار آنها در بازار ارزشمند است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا