اخبار فناوری

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه پردازنده قدرتمند ARM برای لپ تاپ ها

بر اساس گزارشات اخیر ، مایکروسافت و AMD برای توسعه پردازنده Arm برای لپ تاپ ها همکاری می کنند. توسعه دهنده FrontTron، مطابق با مشتری اطلاعاتی که روی تراشه فرض شده به اشتراک گذاشته شده است. مشارکت گزارش شده بین AMD و مایکروسافت می تواند راه را برای لپ تاپ های قوی تر با سلاح های مبتنی بر ویندوز هموار کند.

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه پردازنده مبتنی بر ARM

لپ تاپ های به دست آمده بسیار قوی تر از سایر لپ تاپ های Windows مبتنی بر باز هستند ، مانند سرفیس پرو ایکس و Samsung Galaxy Book Go آنها خواهند بود. FrontTron می گوید لپ تاپ های مجهز به چیپست جدید عملکرد کمتری نسبت به لپ تاپ های GTX 1050 دارند ، اما از نظر گرافیکی بسیار بهتر از تراشه های کوالکام ساخته شده در معماری قدیمی عمل می کنند.

پیکربندی دقیق پردازنده مورد نظر در حال حاضر مشخص نیست ، اما گفته می شود که از هسته Cortex-X1 استفاده می کند. همچنین گزارش شده است که این تراشه ، ناشی از فناوری است DNA 2 مشابه اگزینوس 2200 و از 8 واحد محاسبه استفاده خواهد کرد. این تراشه به لطف مودم Exynos از اتصال 5G نیز پشتیبانی می کند.

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه تراشه های مبتنی بر ARM

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه تراشه های مبتنی بر ARM

NotebookCheck حدس می زند که سامسونگ نیز می تواند نقشی ایفا کند. در این مورد ، شرکت به احتمال زیاد در طراحی تراشه مشارکت خواهد داشت که بر اساس فرایند TSMC 5 نانومتری طراحی شده است. FrontTron بیان می کند که این پردازنده به دلیل راندمان پایین فناوری سامسونگ با فرایند TSMC 5 نانومتری تولید می شود.

FrontTron در پاسخ به س aال یکی از کاربران در مورد اینکه چرا ما هنوز Surface Go X را ندیده ایم ، توییت کرد. در این قسمت ، کاربر در مورد آینده ویندوز در پلت فرم ARM بحث می کند ، از جمله شایعاتی که سامسونگ می تواند تراشه های Exynos برای لپ تاپ بساز.

به گفته FrontTron ، پردازنده ای که ظاهراً ناشی از مشارکت AMD و Microsoft است ، به سخت افزار Surface محدود نمی شود. این بدان معناست که تولیدکنندگان دیگر مانند سامسونگ می توانند از این تراشه برای تولید لپ تاپ های قوی تر ویندوزی مبتنی بر Arm استفاده کنند.

نظر شما در مورد همکاری مایکروسافت و AMD برای تولید و توسعه پردازنده قدرتمند برای لپ تاپ چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا