اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Honor Magic6 Lite – میان‌رده‌ای با Snapdragon 6 Gen 1 و دوربین 108 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی آنر روز دوشنبه 4 دسامبر 2023 (13 آذر 1402) از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Honor Magic6 Lite پرده برداشت. این محصول جدید جانشینی برای Honor Magic5 Lite (معرفی شده در فوریه 2023) بوده و با وجود قیمت مناسب، مشخصات قابل‌قبولی را ارائه می‌کند. از جمله مهم‌ترین مشخصات این دیوایس می‌توان به نمایشگر امولد 1.5K، تراشه Snapdragon 6 Gen 1، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند 5,300 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم اشاره کرد. گفتنی‌ست، این اسمارت‌فون در ابتدا وارد بازار ایتالیا شده و پس از آن به سایر کشورهای اروپا نیز راه پیدا خواهد کرد. در ادامه با معرفی کامل Honor Magic6 Lite ما را همراهی کنید.

گوشی هوشمند Honor Magic6 Lite طراحی زیبا و شکیلی داشته و عمده این طراحی را از مدل قبلی (یعنی Honor Magic5 Lite) به ارث برده است. خمیدگی نمایشگر و قسمت پشتی در لبه‌ها، ماژول دوربین حلقه‌ای در پشت، حاشیه‌های نسبتا کم نمایشگر و حفره دوربین جلو، برجسته‌ترین اجزای طراحی این گوشی به شمار می‌روند. این محصول در رنگ‌های مشکی، سبز و نارنجی به تولید رسیده و جالب است بدانید قسمت پشتی در مدل نارنجی‌رنگ از چرم گیاهی تشکیل شده است. گفتنی‌ست، Honor Magic6 Lite در ابعاد 7.98×75.5×163.6 میلی‌متر طراحی شده و حدود 185 گرم وزن دارد.

نمایشگر 6.78 اینچی Honor Magic6 Lite از نوع AMOLED بوده و 92.8 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. رزولوشن نمایشگر 1.5K (معادل 1200×2652 پیکسل) است که تراکم 429ppi را به دست می‌دهد. حداکثر روشنایی این پنل 1,200 نیت اعلام شده و در هر ثانیه 120 مرتبه به‌روزرسانی می‌شود. قابلیت کاهش نور صفحه PWM با فرکانس 1,920 هرتز نیز برای این نمایشگر پیش‌بینی شده تا در محیط‌های کم‌نور از آسیب رساندن به چشمان کاربر جلوگیری شود. ناگفته نماند، طبق ادعای شرکت سازنده، در فریم اطراف نمایشگر از مواد دارای خاصیت ضربه‌گیری استفاده شده که دارای منافذی در مقیاس میکرون بوده و می‌توانند تا 1.2 برابر ضربه ناشی از رها شدن روی سطح را دفع کنند.

بخش پردازش در Honor Magic6 Lite از تراشه Snapdragon 6 Gen 1 فرمان می‌گیرد. این تراشه 4 نانومتری شامل چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno A710 است. ظاهرا عملکرد CPU و GPU در این چیپ‌ست به‌ترتیب 40 و 35 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. این محصول تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار خواهد شد. ظاهرا ارتقاء حافظه داخلی امکان‌پذیر نیست اما به موجب آنچه Turbo RAM نامیده شده، می‌توان حافظه RAM را به شکل مجازی تا 8 گیگابایت دیگر افزایش داد.

در ماژول حلقه‌ای پشت گوشی، یک فلش ال‌ای‌دی و سه دوربین به چشم می‌خورند. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.75 است. از امکانات این دوربین می‌توان به زوم دیجیتال 3 برابری، حالت شب، پانوراما، حالت پرتره، فیلترها و استیکرهای متنوع، حالت حرفه‌ای، HDR، عکاسی تایم-لپس، برداشت با لبخند، اسلوموشن و فیلم‌برداری 4K اشاره کرد. یک دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 (که همزمان نقش دوربین عمق را هم ایفا می‌کند) و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.4 در پشت گوشی جای گرفته‌اند. در حفره نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.45 و توان ضبط ویدئوی 1080p قرار گرفته است.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,300 میلی‌آمپر ساعت برای Honor Magic6 Lite در نظر گرفته شده است. این باتری – که از سوی DxOMark رتبه طلایی را کسب کرده – از استاندارد شارژ 35 واتی پشتیبانی می‌کند. با ذخیره کامل این باتری می‌توان تا 17 ساعت به تماشای ویدئوی آنلاین نشست و یا تا 11 ساعت بازی کرد. طبق ادعای شرکت سازنده، پس از هزار بار شارژ و تخلیه، سطح سلامت این باتری همچنان بالای 80 درصد خواهد بود. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت این گوشی زیر لایه نمایشگر آن قرار گرفته و علاوه بر آن، قابلیت تشخیص چهره دو بعدی (حتی با داشتن ماسک) نیز در آن فعال است.

سیستم‌عامل این اسمارت‌فون اندروید 13 بوده و رابط کاربری MagicOS 7.2 تا حدی ظاهر و امکانات آن را دستخوش تغییر کرده است. Honor Magic6 Lite دو سیم‌کارت از نوع نانو پذیرفته و به ارتباطات نسل پنجم مجهز شده است. گزینه‌های ارتباطی این محصول عبارتند از وای-فای دو فرکانسی، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و NFC. علاوه بر موقعیت‌یابی ماهواره‌ای، امکان موقعیت‌یابی از طریق شبکه وای-فای و همچنین دکل‌های مخابراتی نیز در این گوشی فراهم است. ناگفته نماند، طبق ادعای آنر، گوشی هوشمند Honor Magic6 Lite آزمایش‌هایی مثل تست فشار دکمه پاور تا 200 هزار بار، تست دوام نمایشگر تا 800 هزار بار و تست دکمه حسگر اثر انگشت تا 200 هزار بار را با موفقیت پشت سر گذاشته و علاوه بر تحمل وزن تا 70 کیلوگرم، می‌تواند در دمای بین 20 درجه زیر صفر تا 55 درجه بالای صفر بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

گوشی هوشمند Honor Magic6 Lite از 27 دسامبر (6 دی) وارد بازار ایتالیا می‌شود، اما قیمت آن هنوز از سوی آنر اعلام نشده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5189-introducing-honor-magic6-lite.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا