اخبار فناوری

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ با نوید سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

در حالی که در پایان سال گذشته سامسونگ مودم اگزینوس 5300 با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه تست شده است، اما به نظر می رسد نمونه نهایی این مودم به چنین قابلیتی مجهز نیست. در عوض، امروز مودم اگزینوس 5300 سامسونگ با وعده سرعت دانلود 10 گیگابیت در ثانیه معرفی شد.

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ

آخرین مودم 5G شرکت نیمه هادی سامسونگ با این نام مودم اگزینوس 5300 به تازگی معرفی شده است. این مودم قابلیت اتصال به هر دو نوع ارتباط 5G یعنی Sub-6GHz و mmWave را دارد. شبکه های 5G SA (مستقل) و NSA (غیر مستقل) نیز پشتیبانی می شوند.

مودم جدید 5G سامسونگ حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت در ثانیه و حداکثر سرعت آپلود امتیازی 3.87 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد.

مودم اگزینوس 5300

مودم اگزینوس 5300

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ این دستگاه بر اساس فرآیند قالب‌گیری 4 نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است که می‌تواند کارایی انرژی را بهبود بخشد و به نوبه خود عمر باتری را افزایش دهد.

به لطف رابط داخلی PCIe، مودم جدید را می توان برای اتصال به چیپست های مختلف پیکربندی کرد و از آخرین استاندارد 3GPP 5G NR Release 16 پشتیبانی می کند.

هیچ تایید رسمی در مورد تراشه ای که مودم جدید Exynos 5300 از کدام تراشه استفاده خواهد کرد، وجود ندارد، اما برخی شایعات حاکی از آن است که این مودم در چیپست وجود دارد. تانسور G3 گوگل و با سری پیکسل 8 منتشر خواهد شد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید مودم 5G سامسونگ گزینه خوبی برای سایر تراشه های اختصاصی است؟ این مودم احتمالاً برای Exynos 2300 طراحی شده است که با لغو عرضه این تراشه یا حداقل استفاده از آن در سری گلکسی S23، اکنون برای Google Tensor G3 که مبتنی بر Exynos 2300 است استفاده خواهد شد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا