اخبار فناوری

آیا ویندوز 12 به حداقل 8 گیگابایت رم نیاز دارد؟

شاید نرخ را به روز کنید ویندوز 11 نه چندان بالا، اما داریم به انتشار ویندوز 12 نزدیک می شویم. در جدیدترین شایعات، می شنویم که ویندوز 12 احتمالا حداقل به 8 گیگابایت رم نیاز دارد. این باعث می شود دستگاه های موجود کمتری واجد شرایط ارتقاء به نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت باشند.

سیستم مورد نیاز ویندوز 12 چیست؟

به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 12 را ارتقا دهد. علاوه بر ارتقاء آنها، می توان نیازهای جدیدی را اضافه کرد و کار را حتی دشوارتر کرد.

شایعات حاکی از آن است که حداقل حافظه رم برای نصب ویندوز 12 به 8 گیگابایت می رسد، قبلاً می توانستید ویندوز 11 را با دستگاهی مجهز به 4 گیگابایت رم نصب کنید، اما در نسخه جدید ویندوز احتمالاً این امکان رد خواهد شد.

اگرچه اکثر دستگاه های ویندوزی جدید با حداقل 8 گیگابایت رم شروع می شوند، اما هنوز دستگاه های جدیدی با 4 گیگابایت رم در بازار وجود دارد. اینکه این دستگاه های جدید به اندروید 12 آپدیت نمی شوند اصلا جالب نخواهد بود.

ویندوز 12

ویندوز 12

حداقل مورد نیاز تراشه CPU نسبت به ویندوز 11 تغییر نخواهد کرد. با این حال، مانند ویندوز 11، باید TMP 2.0 همیشه حفظ خواهد شد. این یک الزام برای حفظ امنیت کاربر است و بسیاری از دستگاه های نسبتا قدیمی آن را ندارند.

داشتن تراشه امنیتی پلوتو مایکروسافت این یکی از شایعاتی است که درصد موفقیت آن زیاد نیست، اما در صورت تحقق آن تقریباً هیچ کاربری نمی تواند دستگاه خود را به روز کند. دستگاه های مجهز به این تراشه از ابتدای سال 2022 به بازار عرضه شده اند که تعداد آنها زیاد نیست.

میزان حافظه مورد نیاز برای نصب ویندوز 12 هنوز مشخص نیست. با این حال، می دانیم که ویندوز 11 برای نصب به حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید نیاز به حداقل 8 گیگابایت رم برای ویندوز 12 کارساز باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا