اخبار فناوری

تراشه های پرچمدار آینده کوالکام ممکن است دوباره توسط سامسونگ ساخته شوند

پیش از این، در دو سال گذشته، نسل اول تراشه‌های اسنپدراگون 888 و اسنپ‌دراگون 8 توسط Samsung Foundry تولید می‌شدند و هر دو چیپست از گرم شدن بیش از حد و کاهش عملکرد رنج می‌بردند. با توجه به این مشکل، کوالکام تولید اسنپدراگون 8 پلاس جنرال 1 و اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای رفع مشکلات ذکر شده به TSMC محول کرده است. با این حال، اخیراً گزارش شده است که کوالکام ممکن است در آینده دوباره برای تراشه پرچمدار خود به سامسونگ مراجعه کند.

تولید تراشه های پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ

به گزارش نشریه کره ای انتخابدن مگوایر، معاون اجرایی ارشد کوالکام، طی مصاحبه ای با خبرنگاران برنامه های این شرکت را فاش کرد. او اعلام کرد که کوالکاماین شرکت رابطه همکاری خود را با سامسونگ حفظ می کندو این شرکت می تواند دوباره با شرکت کره ای برای تراشه های نیمه هادی 3 و 2 نانومتری همکاری کند.

دن مگوایر در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا کوالکام از استراتژی ریخته گری دوگانه استفاده می کند، گفت:کوالکام برای کار با یک سازنده تراشه خیلی بزرگ است.” او اضافه کرد: “یک استراتژی چند ریخته گری از نظر عرضه بسیار ساده تر است، اما از نظر رقابت قیمت و مقیاس نیز سودمند است. به طور خاص، یک استراتژی چندپخشی برای گسترش به حوزه‌های تجاری به جز گوشی‌های هوشمند مناسب‌تر است.»

تولید تراشه های پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ

تولید تراشه های پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ

گفته می‌شود که کوالکام TSMC را به عنوان شریک اصلی خود برای تراشه‌های 3 نانومتری خود انتخاب کرده است، اما برخی از این تراشه‌ها می‌توانند توسط Samsung Foundry نیز تولید شوند، به خصوص اگر این شرکت با مشکلات بازده و عملکرد مواجه نباشد. سامسونگ قصد دارد تا سال 2025 تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری را راه اندازی کند.

بر خلاف فرآیندهای نسل قبلی خود، Samsung Foundry فناوری GAA را برای فرآیند 3 نانومتری پیاده‌سازی کرده است که باید دستاوردهای قابل توجهی در بهره‌وری انرژی به همراه داشته باشد. TSMC در حال حاضر از ساختار FinFET برای تراشه های 4 نانومتری و 3 نانومتری خود استفاده می کند و انتظار می رود فناوری GAA را به فرآیند 2 نانومتری خود بیاورد.

نظر شما در مورد امکان استفاده مجدد کوالکام از سامسونگ به عنوان تامین کننده تراشه های پرچمدار خود چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا