اخبار فناوری

مدیاتک تراشه پنتونیک 700 را برای تلویزیون های هوشمند با پشتیبانی 4K 120 هرتز معرفی کرد.

در نوامبر سال گذشته، تراشه مدیاتک پنتونیک 2000 برای تلویزیون های پرچمدار با پشتیبانی از نمایشگرهای 8K 120 هرتزی معرفی شده است. پنتونیک 2000 که بر اساس فرآیند تولید 7 نانومتری TSMC ساخته شده است، اولین تراشه یکپارچه تلویزیون‌هایی بود که از نمایشگرهای 8K 120 هرتز پشتیبانی می‌کرد و اولین تراشه تلویزیونی تجاری 8K بود که از کدگذاری H-Video پشتیبانی می‌کرد. .266 (VDC). مدیاتک ادعا کرد که این تراشه سریع‌ترین CPU و GPU صنعت تلویزیون را به همراه گذرگاه حافظه 6 کاناله فوق عریض، حافظه UFS 3.1، پشتیبانی از Dolby Vision IQ با جزئیات دقیق و پشتیبانی از Wi-Fi 6E یا 5G جدید این شرکت ارائه می‌کند. اکنون مدیاتک تراشه Pentonic 700 را برای تلویزیون های هوشمند پیشرفته معرفی کرده است که برخی از فناوری های جدید Pentonic 2000 را با قیمت مقرون به صرفه تری ارائه می دهد.

تراشه Mediatek Pentonic 700

پردازنده کاملاً جدید MediaTek Pentonic 700 برای تلویزیون‌های هوشمند رده بالای 4K 120 هرتزی دارای یک موتور پردازش هوش مصنوعی قدرتمند برای بهبود کیفیت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، Dolby Vision IQ با پشتیبانی از جزئیات دقیق، MEMC 4K داخلی 120 هرتز و بهینه‌سازی‌های بازی است. پنتونیک 2000، تراشه جدید دارای یک واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) با پشتیبانی از AI Super Resolution، AI-Picture Quality تشخیص صحنه (PQ) و تشخیص شی AI-PQ برای هموارسازی پیشرفته لبه ها و بازسازی جزئیات است. علاوه بر این، Dolby Vision IQ با پشتیبانی از جزئیات دقیق در Pentonic 700 به بهبود کیفیت تصویر با بهبود کنتراست در نقاط روشن و تاریک کمک می کند.

الکس چن، مدیر کل واحد تجاری تلویزیون مدیاتک، در مورد تراشه جدید گفت:سری Pentonic مدیاتک با مجموعه ای از بهبودهای کیفیت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، هوش بیشتری را برای تلویزیون های هوشمند به ارمغان می آورد. برندهای تلویزیون های هوشمند می توانند به پنتونیک 700 برای ارائه تجربیات باورنکردنی اعم از تماشای فیلم یا ورزش، بازی کردن، یا استفاده از تلویزیون خود به عنوان مرکز کنترل برای سایر دستگاه های هوشمند خود اعتماد کنند.»

علاوه بر پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، Mediatek Pentonic 700 از تصویر در تصویر (PBP) و تصویر در تصویر (PIP) با بهبود PQ پشتیبانی می‌کند و به تلویزیون‌ها اجازه می‌دهد محتوا را از چندین منبع به طور همزمان نمایش دهند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که همزمان چندین رویداد ورزشی و چت تصویری را با دوستان خود در حین تماشای محتوا پخش کنند. پشتیبانی PBP و PIP نیز می‌تواند برای حرفه‌ای‌های کسب‌وکار مفید باشد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا چندین جریان محتوا را به طور همزمان مشاهده کنند و گزینه‌های ویدیو کنفرانس بیشتری را ارائه دهند.

تراشه Mediatek Pentonic 700

تراشه Mediatek Pentonic 700

اگرچه پنتونیک 700 برای تلویزیون های هوشمند 4K با فرکانس 120 هرتز طراحی شده است، اما این تراشه از نرخ نوسازی متغیر (VRR) تا 144 هرتز نیز پشتیبانی می کند.با این ویژگی، سازندگان می توانند چیپست را برای بازی شخصی سازی کنند و به کاربران این امکان را بدهند که بدون هیچ گونه تاخیر یا کندی صفحه نمایش از بازی ها لذت ببرند. از دیگر بهینه‌سازی‌های بازی می‌توان به پشتیبانی از HDMI 2.1، حالت خودکار کم تأخیر (ALLM) برای به حداقل رساندن تاخیر نمایشگر و گواهی Dolby Atmos برای صدای فراگیر اشاره کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، پنتونیک 700 برخی از ویژگی های تراشه پرچمدار Pentonic 2000 را با قیمت مقرون به صرفه تری ارائه می دهد. اینها شامل یک موتور رمزگشایی ویدیوی سخت افزاری یکپارچه است که از استانداردهای HEVC، AV1 و AVS3 و همچنین استاندارد VVC H.266 پشتیبانی می کند. علاوه بر این، سازندگان می توانند Pentonic 700 را با راه حل های اتصال بی سیم Filogic Wi-Fi 6، Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 مدیاتک جفت کنند تا تاخیر بسیار کم و اتصال با سرعت بالا را برای کاربران فراهم کنند.

مدیاتک گفت انتظار می رود تلویزیون های هوشمند با تراشه جدید پنتونیک 700 تا پایان سال جاری وارد بازار شوند. در حال حاضر، این شرکت نام شرکای خود را که نسل بعدی تلویزیون های هوشمند مجهز به تراشه جدید را ارائه خواهند کرد، به اشتراک گذاشته نشده است.

نظر شما در مورد تراشه Pentonic 700 Mediatek برای تلویزیون های هوشمند چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا