اخبار فناوری

مجموعه بنچمارک Galaxy S22 Ultra را در نسخه های Exynos و Snapdragon کشف کنید: شگفت انگیز!

سامسونگ هر سال خط تولید پرچمداران خود را به روز می کند و هر سال همیشه یک موضوع بحث برانگیز وجود دارد: Exynos و Snapdragon! بهترین چیست؟ Exynos چیپست اصلی این شرکت است که هر ساله با گوشی های منتخب سامسونگ عرضه می شود. البته توزیع اگزینوس و اسنپدراگون در جهان برنامه مشخصی ندارد. اما هر سال نسخه اگزینوس در برخی مناطق مانند خاورمیانه و ایران عرضه می شود یا مثلاً ایالات متحده هر سال نسخه اسنپدراگون را دریافت می کند. هند امسال تراشه اسنپدراگون را برای اولین بار در سری گلکسی اس 22 سامسونگ دریافت کرد و اروپا نیز مانند سال های گذشته تراشه اگزینوس را دریافت کرد.

اجازه دهید ابتدا وضعیت را برای شما روشن کنم. مقایسه بین نسخه های اگزینوس و اسنپدراگون گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ هر سال طولانی است. پس این خبر کوتاهی نخواهد بود و همچنین به زودی می گویم که قرار نیست خبرهای خوبی از نسخه اگزینوس بشنوید!

هدف از این این بدان معنا نیست که هر کاربر تجربه ای مشابه نویسنده منبع خواهد داشت.، اما مانند نویسنده منبع، تعداد قابل توجهی از مصرف کنندگان از عملکرد دستگاه خود (مخصوصاً در نسخه اگزینوس) شکایت دارند. در مایفون مگ این پایگاه خبری هستیم توسعه دهندگان XDA ما پوشش می دهیم. آنها هر دو سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا را با اگزینوس 2200 و نسل اول اسنپدراگون 8 تولید کردند و نتایج احتمالاً همان چیزی خواهد بود که انتظار داشتید. بیایید به عملکرد گلکسی اس 22 اولترا در تست های مختلف نگاه کنیم.

مقایسه بین Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1

برای معرفی ابتدا باید بگوییم که این دو دستگاه مملو از اپلیکیشن های مشابه برای ارائه نتایج مشابه به تجربه کاربری هستند. این از حالت خالی دستگاه که در آن هیچ چیز نصب نشده است جلوگیری می کند و نتایج ایده آلیستی و غیر واقعی خواهد داشت. مردم برای استفاده گوشی می خرند، اینطور نیست؟

در عوض، از گزینه‌های توسعه‌دهنده برای جلوگیری از اجرای تمام فرآیندهای پس‌زمینه اضافی در دستگاه‌ها استفاده شده است. اتصال اینترنت این دستگاه ها قطع شده و در همین وضعیت قرار دارند. هر دو دستگاه با آخرین نرم افزار موجود به روز شده اند.

بررسی Geekbench S 22 Ultra

ابتدا، منبع این دو دستگاه را با هم آزمایش کرد تا تفاوت‌های موجود در تست Geekbench را روشن کند.

مقایسه بنچمارک Geekbench Exynos و Snapdragon

مقایسه بنچمارک Geekbench Exynos و Snapdragon

همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌شود، او می‌گوید که تفاوت زیادی در عملکرد بین Exynos Galaxy S22 Ultra و نوع Snapdragon و حتی زمانی که دو بار روی یک دستگاه اجرا می‌شود، وجود دارد. با این حال، بنچمارک GeekBench همه چیز نیست، و این کاملا ممکن است که یک گوشی عملکرد خوبی داشته باشد و در عین حال معیارهای کلیدی خاصی را در یک بنچمارک رعایت نکند و در نتیجه بالا نباشد.

تست عملکرد پایدار تحت فشار

عملکرد طولانی مدت یکی از مهمترین معیارهایی است که هنگام استفاده از تلفن هوشمند باید در نظر گرفته شود. بنابراین او آزمایش را با مقایسه این دو دستگاه در تست پایداری عملکرد ادامه داد.

مقایسه پایداری Exynos 2200 و Snapdragon 8 نسل 1

مقایسه پایداری Exynos 2200 و Snapdragon 8 نسل 1

نتایج جالب است. در حالی که عملکرد نسخه های اگزینوس و اسنپدراگون پایدار بود، چیپست اسنپدراگون همیشه جلوتر بود. البته این نتایج همچنان ارقام قابل قبولی را برای Exynos 2200 نشان می دهد، اما با مشکلات این پردازنده فاصله زیادی نداریم.

تست مصرف انرژی

همچنین حداکثر مصرف انرژی هر دو دستگاه را در طول تست استرس CPU اندازه گیری کرد. احتمالاً متوجه خواهید شد که وقتی اگزینوس و اسنپدراگون روشن هستند، به ترتیب در هر دو دستگاه، کمترین روشنایی صفحه نمایش را دارند. 11.84 وات و 7.76 وات شوکه شده است. بله، این یک تفاوت بزرگ در مصرف انرژی است که نشان می دهد چیپست Exynos چقدر می تواند کارآمدتر از چیپست Qualcomm باشد. در همین سال چیپست کوالکام مصرف بیشتری نسبت به محصولات قبلی دارد. این به آن معنا است برای استفاده طولانی مدت و کارهای سنگین، استفاده از پردازنده S22 Ultra با Exynos می تواند برای برخی از کاربران خسته کننده باشد.

او در آزمایش خود، در حالت خواب، تخلیه زیادی از انرژی را نیز تشخیص داد. بنابراین، کاربران زمان آماده به کار کمتری را در دستگاه های اگزینوس نسبت به اسنپدراگون تجربه خواهند کرد.

تست سرعت برنامه ها

او یک تست سرعت شروع واقعی برنامه ایجاد کرده است که هر روز چندین برنامه محبوب را در 10 تکرار متوالی راه اندازی می کند. این برنامه ها قبل از راه اندازی ذخیره نمی شوند. علاوه بر این، زمانی که فعالیت اصلی برنامه برای اولین بار شروع می شود، زمان اجرا متوقف و ثبت می شود. بنابراین، این آزمایش می تواند تعیین کند که دستگاه با چه سرعتی می تواند یک برنامه را از حافظه ذخیره سازی به RAM بارگذاری کند. توجه داشته باشید که این تست به تغییرات نسخه برنامه و سیستم عامل حساس است. اما از آنجایی که این دو نوع گوشی را با هم مقایسه می کند، نتیجه گیری مستقیم بسیار ساده تر و کمتر اشتباه خواهد بود.

مقایسه سرعت اجرای برنامه ها در S22 Ultra مجهز به اگزینوس و اسنپدراگون

مقایسه سرعت اجرای برنامه ها در S22 Ultra مجهز به اگزینوس و اسنپدراگون

نتایج به اندازه آزمایش های دیگر قابل پیش بینی است. آره یک دستگاه مجهز به اسنپدراگون برنامه ها را بسیار بسیار سریعتر از دستگاه های مجهز به اگزینوس اجرا می کند. در نسخه Exynos، به طور متوسط، راه اندازی برنامه ها بیش از یک ثانیه کامل طول می کشد. این به خودی خود مشکل بزرگی نیست، اما تصور کنید سعی کنید با گوشی هوشمند خود چند کار را انجام دهید. حالا داستان باز می شود.

Exynos 2200 حتی در برخی از استفاده های معمولی از کار می افتد!

نویسنده ویدئویی برای رفع تعدادی از مشکلات نسخه مبتنی بر Exynos 2200 ایجاد کرده است. این نمونه ها به عنوان مدرکی برای نشان دادن برخی از مشکلات دنیای واقعی Exynos S22 Ultra کنار هم قرار گرفته اند. در هر دو دستگاه، به برنامه های مشابه متصل است. استفاده معمولی و روزانه نیز در این دو دستگاه وجود دارد.

همه این مشکلات عملکرد، از تاخیر در ورود به سیستم تا تاخیر در UI و تاخیر در راه اندازی S Pen، تجربه بدی را به همراه دارد. گوشی کند است و حتی چند ثانیه طول می کشد تا اسکرین شات بگیرید و آن را برش دهید. اگرچه این یک فرآیند تقریباً آنی در دستگاه اسنپدراگون است. تجربه Exynos 2200 تقریباً معادل استفاده از یک دستگاه پیشرفته است نه یک پرچمدار. همه چیز یک ثانیه بیشتر از آنچه از یک پرچمدار رده بالا انتظار دارید طول می کشد.

چه خبر از دوربین ها؟

در سایر جنبه های این دستگاه ها تفاوت چندانی وجود ندارد. به عنوان مثال دوربین ها نزدیک هستند (اگر برابر نباشند) و شاید در برخی سناریوها نسخه با پردازنده Qualcomm K یک مزیت جزئی داشته باشد. لرزاننده تصویر برای هر چیزی که خیلی واضح نیست تقریباً یکسان عمل می کند. فیلمبرداری در هر دو دستگاه به یک اندازه خوب عمل می کند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

Exynos برای اکوسیستم اندروید مهم است، اما نه با یک تجربه غیرقابل قبول

وقتی صحبت از گوشی های هوشمند اندرویدی به میان می آید، اگزینوس مهم است. کوالکام حضور تقریبا انحصاری در بازار پرچمدار اندروید داشته است. در حالی که مدیاتک مطمئناً به سرعت در حال رشد است، این واقعیت که سامسونگ، بزرگترین سازنده تلفن های اندرویدی، از چیپست های خود در بخش قابل توجهی از مجموعه خود استفاده می کند، کمی بر کوالکام فشار می آورد تا محصولات با کیفیت بالاتر تولید کند و رقابت را حفظ کند.

با این حال، در پایان، این می تواند برای برخی از کاربران خسته کننده باشد. اما نقل قول ها منبع سفارش Snapdragon Galaxy S22 Ultra و Exynos Galaxy S22 Ultra دو گوشی کاملا متفاوت هستند. بنابراین وقتی جدیدترین گوشی هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ را خریداری می کنید، بسته به محل زندگی خود یک گوشی هوشمند کاملا متفاوت می خرید. تقریباً در تمام سری های دیگر گوشی های هوشمند، خرید دستگاه در یک کشور به این معنی نیست که عملکرد بسیار بهتری نسبت به گوشی های سایر کشورها خواهد داشت. اما این دقیقا همان دوگانگی است که سامسونگ ایجاد کرده است.

تفاوت عملکرد S22 Ultra هیچ چیز جدیدی در هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون وجود ندارد، اما این بار به نظر می رسد سامسونگ دو گوشی متفاوت تولید کرده است. حداقل نویسنده منبع چنین نظری دارد. و شما؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا