اخبار فناوری

شیائومی پد 5 دارای ویندوز 11 و بنچمارک Geekbench بود

در نوامبر سال گذشته، یک توسعه دهنده توانست ویندوز 11 ARM را روی تبلت اجرا کند تبلت شیائومی 5 کاربر اندروید را راه اندازی کنید. اما اخیراً یک توسعه‌دهنده دیگر از پروژه قبلی استفاده کرده و ظاهراً بهبودهایی را برای اجرای بهتر ویندوز در اندروید انجام داده است. اگرچه هنوز چندین مشکل باید حل شود، اما این امر مانع از کار Geekbench بر روی تبلت و نشان دادن مزایای آن نشده است.

اجرای ویندوز 11 بر روی تبلت شیائومی پد 5

شیائومی پد 5 با سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 11 ARM64، امتیاز 465 و 1992 را در تست های تک هسته ای و چند هسته ای بنچمارک Geekbench پشت سر گذاشت. این نتایج در هنگام اجرای نرم افزار استوک در خود اندروید از امتیاز تبلت های 780 و 2800 کمتر است، اما همچنان می توانید سیستم عامل ویندوز و تعدادی نرم افزار را روی آن اجرا کنید.

اجرای ویندوز 11 بر روی تبلت شیائومی پد 5

اجرای ویندوز 11 بر روی تبلت شیائومی پد 5

توسعه دهنده این پروژه با نام کاربری PaluRookie در Weibo آن را از طریق گزارش داد خانه است گزارش شده است که در حال حاضر مشکلی با درایور PEPs (Platform Extension Plug-ins) در این تبلت وجود دارد. GPU نیز به دلیل درایور آن ناکارآمد است، اما امیدواریم هر دو مشکل به زودی برطرف شوند.

به نظر می رسد همه از پروژه WOA (Windows on ARM) استفاده می کنند، که یک ابتکار جامعه برای اجرای نسخه های جدید ویندوز در لومیاهای قدیمی و دستگاه های اندرویدی جدیدتر بود. این پروژه قبلاً فقط مبتنی بر Windows 10 ARM بود، اما با پشتیبانی بهتر ARM در ویندوز 11، توسعه دهندگان اکنون در تلاش هستند تا دستگاه های تلفن همراه بیشتری را برای اجرای سیستم عامل دسکتاپ آماده کنند.

شیائومی پد 5 دارای تراشه اسنپدراگون 860 (SM8150-AC) کوالکام است که بر روی اندروید 11 نیز اجرا می شود. پردازنده گرافیکی Adreno 640 نیز وظیفه عملیات سنگین و اجرای بازی روی دستگاه را بر عهده دارد. این پیکربندی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی تکمیل می شود. این تبلت همچنین از صفحه نمایش IPS با وضوح 2560 در 1600 و نرخ به روز رسانی 120 هرتز استفاده می کند.

نظر شما در مورد اجرای ویندوز 11 بر روی تبلت شیائومی پد 5 و نتایج بنچمارک GIGBenche چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا