اخبار فناوری

سوء استفاده اپل از AirDrop در چین این شرکت را مجبور به ایجاد تغییراتی در آن کرد

AirDrop یکی از ویژگی های شناخته شده محصولات اپل است که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های تصویری، فیلم ها و موارد دیگر را بین دستگاه های هوشمند اپل به اشتراک بگذارند. بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی، به نظر می رسد استفاده نادرست از AirDrop اپل در چین، این شرکت را مجبور به ایجاد تغییراتی در آن کرده است. در تداوم با مایفون مگ با

سوء استفاده از Apple Airdrop در چین

گزارش های اخیر حاکی از آن است که اپل در حال تجدید نظر در عملکرد AirDrop در دستگاه های iOS است. دلیل این تغییرات مربوط به استفاده نادرست از آن در چین است. اخیرا اعتراضاتی علیه دولت چین صورت گرفته است و AirDrop نقش بزرگی در این اعتراضات دارد. به همین دلیل، اپل اکنون یک ویژگی خاص را از AirDrop حذف می کند. به گفته بلومبرگ، کاربران دیگر نمی توانند محتوا را از منابع ناشناس به دستگاه های خود وارد کنند.

بنابراین، اگر محتوا به دستگاه شما رسید، باید منبع آن را بدانید. اپل این قابلیت AirDrop را با معرفی iOS 16.1.1 در چین محدود کرده و این گزینه دیگر در دسترس نیست. به عبارت دیگر، AirDrop اکنون فقط می تواند محتوا را به مدت 10 دقیقه به صورت رایگان دانلود کند. سپس موافقت می کنید که محتوا را فقط از لیست مخاطبین خود دریافت کنید.

سوء استفاده از Apple Airdrop در چین

بنابراین، اپل گزینه ای را برای پیکربندی دستی دستگاه در صورتی که می خواهید محتوا را از منبع ناشناس دریافت کنید، ارائه می دهد. این تنظیم فقط به مدت 10 دقیقه فعال خواهد بود. پس از اتمام زمان، سیستم به تنظیماتی برمی‌گردد که تنها دستگاه‌های موجود در فهرست تماس‌گیرندگان می‌توانند فایل‌های AirDrop را انجام دهند.

البته اپل حاضر نیست بپذیرد که این تغییرات جنبه سیاسی دارد. این شرکت ادعا می کند که از توزیع محتوای مشکوک بالقوه از طریق AirDrop اجتناب می کند. با این حال، در این زمان بحرانی در چین، برخی معتقدند که این امر سیاسی است. معرفی کرونا و انتخاب مجدد شی جین پینگ از جمله دلایل این اعتراضات است.

AirDrop سالهاست که به عنوان وسیله ای برای اعتراض استفاده می شود. در چین تصاویر اعتراضی علیه حزب کمونیست و رهبر آن شی جین پینگ منتشر شده است. AirDrop اپل یک مزیت دارد زیرا سانسور دولت چین فقط در اینترنت کار می کند و برای این ویژگی اعمال نمی شود. با این حال، با AirDrop، داده ها به صورت محلی بین دو دستگاه در نوعی شبکه ad hoc حرکت می کنند.

سوء استفاده از Apple Airdrop در چین

اپل اکنون مدت زمان دریافت فایل ها از کاربران بدون تماس را به 10 دقیقه محدود کرده است. این می تواند استفاده از چنین ویژگی برای پخش و ارسال تصاویر اعتراضی در چین را بسیار دشوارتر کند. این نوع استفاده از زمان معرفی این ویژگی بارها مستند شده است و اخیراً بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. از این گذشته، حزب کمونیست چین به رهبری شی جین پینگ برای سومین دوره متوالی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری GizChinaاین اولین بار در تاریخ چین است که چنین اتفاقی می افتد و البته خیلی ها این موضوع را قابل قبول نمی دانند. نظر شما کاربران ترانجی در مورد سوء استفاده از Airdrop اپل در چین چیست که این شرکت را مجبور به ایجاد تغییراتی در آن کرد؟ آیا این اقدام اپل یک ژست سیاسی در همکاری با دولت چین است؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا