اخبار فناوری

اپل با افزایش 30 درصدی تولید آیفون در نیمه اول سال 2022 مجموعا 300 میلیون دستگاه را روانه بازار می کند.

قبلاً گزارش شده بود که اپل در حال کمک است کاهش فروش آیفون 13 این امر این غول فناوری را به سمت زنجیره تامین خود سوق داده است کاهش تولید قطعات برای هشدار دادن. با این حال، اخیراً گزارش جدیدی منتشر شده است که دقیقاً خلاف آن را ادعا می کند. اپل قصد دارد تولید آیفون را تا 30 درصد در نیمه اول سال 2022 افزایش دهد. در واقع، هدف اپل برای سال آینده، جاه طلبانه ترین رقمی است که تا به حال از یک شرکت گوشی های هوشمند دیده ایم.

افزایش تولید آیفون اپل

ظاهرا منابع نزدیک اعلام شد که اپل برای نیمه اول سال 2022 فروش 170 میلیون آیفون را هدف گذاری کرده است. این رقم نسبت به سال جاری 30 درصد افزایش داشته است که 130 میلیون دستگاه بوده است. طبق گزارش ها، اپل به سازندگان اصلی قطعات اطلاع داده است تا تولید را بر این اساس افزایش دهند، اگرچه با توجه به مشکلات عرضه، این می تواند یک چالش باشد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، قبلا این خبر را اعلام کرده بود گزارش درآمد سه ماهه این شرکت گفت که با زنجیره تامین خود برای تامین تقاضای آیفون 13 کار می کند. در همان زمان، مدیر عامل شرکت گفت که این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2021 6 میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل کمبود مداوم کک از دست داده است. در واقع وضعیت در نقطه ای است که اپل مجبور است از قطعات آی پد برای استفاده در آیفون ها استفاده کند. از آنجایی که آیفون‌ها بیشترین سهم از درآمد اپل را تشکیل می‌دهند، منطقی است که این شرکت استفاده از اجزای iPad را تغییر دهد و از آنها در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

افزایش تولید آیفون اپل

افزایش تولید آیفون اپل

یکی از دلایلی که اپل می تواند انتظار این رقم بلندپروازانه 300 میلیون دلاری را برای سال 2022 داشته باشد این است که انتظار می رود علاوه بر سری آیفون 14، جانشین نسل دوم آیفون SE باشد. طبق گزارش های قبلی، آیفون SE 2022 این تراشه همان صفحه نمایش 4.7 اینچی مدل قبلی را دارد، اما با اتصال 5G، تراشه سریعتر است و همان قیمت رقابتی را ارائه می دهد.

در مورد خانواده آیفون 14، اپل نه تنها بریدگی مدل‌های پرو را حذف خواهد کرد، بلکه یک شاسی آلیاژی تیتانیوم جدید، دوربین‌های ارتقا یافته و نمایشگر LTPO OLED با پشتیبانی از رفرش 120. هرتز برای هر چهار نسخه در نظر گرفته است. . برای شروع سریال با توجه به فروش ضعیف آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی، ممکن است اپل آیفون 14 مینی را عرضه نکند، بلکه یک مدل 6.7 اینچی به نام آیفون 14 مکس برای تعویض آن.

همانطور که نمودارهای فروش این گوشی ها در چندین فصل نشان می دهد، مدل های بزرگتر آیفون بیشتر و بیشتر فروخته می شوند، بنابراین توقف تولید نسخه “مینی” کاملا منطقی است.

نظر شما چیه؟ آیا اپل می تواند به هدف فروش 300 میلیون آیفون تا سال 2022 دست یابد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا