اخبار فناوری

کتاب فوتبال در برابر دشمن سایمون کوپر

فوتبال فقط یک ورزش نیست، از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، ایرانی و غیر ایرانی و خلاصه هرکسی در هر جای دنیا می تواند به آن علاقه مند شود و اتفاقات دنیای فوتبال را تماشا کند. و برای هر یک از این افراد که به فوتبال علاقه زیادی دارند و حتی برای کسانی که ممکن است هیچ علاقه ای به فوتبال نداشته باشند، واضح است که فوتبال یک چیز بزرگ در جهان امروز است و مطمئناً چیزی فراتر از یک ورزش است. این چیزی است که فوتبال را به چیزی فراتر از ورزش، فراتر از سرگرمی و علاقه بی اهمیت تبدیل می کند. حتی می توان گفت این چیزی است که فوتبال را به دنیای سیاست و دولتمردان آن نزدیک می کند.

سیمون کوپر، روزنامه نگار و گزارشگر آفریقایی-بریتانیایی در سال 1969 در پایتخت اوگاندا به دنیا آمد. او به طور خاص در مورد ورزش می نویسد و در نوشته های خود همواره سعی کرده از منظر مردم شناسی به مسائل بپردازد و موضوع را بررسی کند.جالب است بدانید که سایمون کوپر به زبان آلمانی نیز مسلط است و برخی از آثار خود را به زبان آلمانی می نویسد و منتشر می کند. . . او همچنین علاقه ویژه و چشمگیری به فوتبال دارد و نه تنها در این کتاب، بلکه در آثار دیگر نیز سعی کرده است با تمرکز بر مسائل دیگری مانند سیاست، جامعه شناسی، مردم شناسی و بررسی دقیق لایه های فرهنگی، فوتبال را بازخوانی و تحلیل کند. از هر منطقه جغرافیایی برای ارائه آن. از دیگر کتاب های او در این زمینه است آژاکس، آلمان ها و جنگ: فوتبال در اروپای جنگ جهانی دوم در سال 1382 نوشته شده و هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

کوپر کتاب «فوتبال علیه دشمن» را در سال 1994 نوشت و در همان سال جایزه بهترین کتاب ورزشی ویلیام هیل را از آن خود کرد. این کتاب در ابتدا با عنوان Football Against Enemy منتشر شد که بعداً با نام جدید Soccer Against Enemy در آمریکا منتشر شد.

کتاب «فوتبال در برابر دشمن» حاصل تحقیق و تحلیل دقیق سایمون کوپر از تأثیر مستقیم و متقابل فوتبال و سیاست بر یکدیگر است. او برای به دست آوردن اطلاعات لازم برای کتابش به کشورهای زیادی سفر کرد و همانطور که قبلا گفتیم فوتبال این ورزش پرطرفدار و همچنین اقشار اجتماعی آن را تحلیل کرد. در این کتاب می توانید با تاثیر فوتبال بر دنیای سیاست و تاثیرگذاری سیاست و تصمیمات سیاسی بر این ورزش آشنا شوید.

کتاب فوتبال در برابر دشمن که توسط سایمون کوپر در سال 1373 نوشته شده و توسط عادل فردوسی پور به فارسی ترجمه و ترجمه شده است و انتشارات چشمه نیز این کتاب را منتشر کرده است. گفتنی است این کتاب تاکنون به بیست چاپ رسیده و کتاب صوتی آن نیز توسط عادل فردوسی پور خوانده شده و قابل تهیه است. برای خرید آنلاین کتاب از فروشگاه bennubook دیدن کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا