اخبار فناوری

توسعه هسته پردازشگر اختصاصی سامسونگ توسط این شرکت تکذیب شد

دیروز گزارشی مبنی بر سرعت توسعه سامسونگ منتشر شد پردازنده اختصاصی خود را افزایش می دهد. به نظر می رسد این شرکت کره ای از گزارش مذکور ناراضی بوده و به طور رسمی به آن واکنش نشان می دهد. خیلی سریع و امروز توسعه هسته پردازنده خود سامسونگ توسط این شرکت رد شد. با این حال، باید توجه داشت که یک هسته CPU اختصاصی با یک تراشه اختصاصی (SoC) متفاوت است.

امتناع از توسعه هسته پردازنده اختصاصی سامسونگ

دیروز، گزارشی از کره جنوبی ادعا کرد که سامسونگ در حال راه اندازی مجدد بخش توسعه هسته CPU پیشرفته خود است و تا سال 2027 هسته های CPU سفارشی خواهد داشت.

لوگو سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ خیلی سریع به این خبر واکنش نشان داد. کره ای ها می گویند:

گزارش اخیر رسانه ها مبنی بر ایجاد یک تیم داخلی برای توسعه هسته CPU نادرست است. برخلاف اخبار، ما مدت‌هاست که تیم‌های داخلی متعددی داریم که مسئول توسعه و بهینه‌سازی پردازنده هستند، در حالی که دائماً استعدادهای جهانی را از رشته‌های مرتبط جذب می‌کنیم.

این بیانیه همچنین می گوید که سامسونگ به همکاری با Arm برای استفاده از هسته های پردازنده طراحی شده این برند ادامه می دهد، زیرا شرکت نیمه هادی بریتانیا اخیراً به سازندگان اجازه ایجاد تغییرات در طراحی هسته را نداد.

این امر در مورد تمام تراشه هایی که سامسونگ در گوشی های هوشمند خود استفاده می کند، تراشه های Exynos خود، تراشه های اسنپدراگون کوالکام یا تراشه های Dimensity و Helio برند تایوانی Mediatek صدق می کند.

در حالی که هسته های اختصاصی CPU ممکن است از نظر تئوری خبر خوبی باشند، این خبر تنها زمانی خوشحال کننده خواهد بود که خروجی واقعاً در همه جهات بهبود یابد.

به نظر می رسد که سامسونگ تلاش می کند هزینه ها و سرمایه گذاری های خود را بر روی بخش دیگری متمرکز کند. نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید معماری تخصیص هسته CPU استراتژی بهتری است یا از آن دوری می کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا