اخبار فناوری

لیست کشورهای جدیدی که ارتباط ماهواره ای اپل آیفون 14 در آنها امکان پذیر شده است

توانایی ارتباط ماهواره ای اضطراری آیفون 14 اپل در ابتدا بسیار محدود بود. این سرویس در زمان رونمایی آیفون 14 فقط در آمریکا و کانادا موجود بود. سپس 4 کشور شامل بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایرلند تحت پوشش قرار گرفتند. هم اکنون و همزمان با رونمایی از آیفون 14 رنگ زرد فهرست کشورهای جدید تحت پوشش ارتباطات ماهواره ای اضطراری اپل نیز منتشر شده است.

اتصال ماهواره ای آیفون 14 اپل

در حال حاضر با اضافه شدن 6 کشور جدید به فهرست کشورهای تحت پوشش سرویس ارتباطی اضطراری ماهواره ای اپل آیفون 14، تعداد کشورهای تحت پوشش به 12 کشور می رسد.

لیست کشورهای جدید شامل موارد زیر است:

  1. 1- اتریش
  2. 2- بلژیک
  3. 3- ایتالیا
  4. 4-لوکزامبورگ
  5. 5- هلند
  6. 6- پرتغال

و کشورهایی که قبلاً این پوشش را داشتند:

  1. 7- ایالات متحده آمریکا
  2. 8- کانادا
  3. 9-فرانسه
  4. 10- آلمان
  5. 11- بریتانیای کبیر
  6. 12- ایرلند

اتصال ماهواره ای آیفون 14 پرو

اتصال ماهواره ای آیفون 14 چگونه کار می کند؟

باید بدانید که تمامی مدل های این سری آیفون 14 آنها از این ویژگی پشتیبانی می کنند. در واقع این چهار مدل اولین محصولات اپل هستند که شامل فناوری ارتباطات ماهواره ای می شوند. این شرکت از قابلیت ذکر شده به عنوان یک عملکرد اضطراری تبلیغ می کند، پس معنی می دهد جایگزین اتصال سلولی معمولی نمی شود.

ماهواره ها دائما در حال حرکت هستند و در فاصله زیادی از سطح زمین قرار دارند. این بدان معناست که ابتدا باید سیگنال ارسال شده از ماهواره را قبل از شروع ارتباط پیدا کنید. سپس آیفون 14 از نکات نرم افزاری استفاده می کند تا شما را راهنمایی کند تا دستگاه را در جهت درست قرار دهید تا زمانی که اتصال ماهواره ای برقرار شود. اپل خاطرنشان می کند که این ویژگی فقط در فضای باز با “در دسترس استنمای صاف از آسمان” آثار.

عملکرد ارتباط ماهواره ای آیفون 14 چیست و چگونه کار می کند؟

هنگامی که آیفون شما به ماهواره وصل شدهنگامی که هیچ پوشش سیگنال سلولی از سوی شرکت مخابراتی شما وجود ندارد، می‌توانید با خدمات اضطراری تماس بگیرید. از طریق Find My می‌توان از اتصال ماهواره‌ای برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده استفاده کرد.

از آنجایی که برقراری ارتباط با ماهواره ها مدتی طول می کشد، آیفون در حین جستجوی سیگنال از کاربران چندین سوال می پرسد. اینها شامل سوالاتی مانند “عجله چیست؟” “، “چه کسی به کمک نیاز دارد؟ و “آیا کسی صدمه دیده است؟” هستند. سپس آیفون به طور خودکار یک پیام کوتاه با تمام این جزئیات به ایستگاه کمک محلی ارسال می کند.

اپل ادعا می‌کند که یک الگوریتم فشرده‌سازی ایجاد کرده است که پیام‌های متنی را سه برابر کوچک‌تر می‌کند تا ارتباطات را سریع‌تر کند، زیرا پهنای باند آن در مقایسه با شبکه‌های سلولی بسیار کم است.

اتصال ماهواره ای نیز به طور پیش فرض در Crash Detection تعبیه شده است. ویژگی جدیدی در آیفون 14 که از حسگرهای حرکتی برای تشخیص تصادفات رانندگی و تماس خودکار با خدمات اضطراری استفاده می کند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما چه زمانی این ویژگی در همه بازارها در دسترس خواهد بود؟ همانطور که وعده داده شده بود، این سرویس برای 2 سال اول رایگان است هزینه استفاده اعلام خواهد شد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا