اخبار فناوری

این آیفون 8 گیگابایتی اپل 3 میلیارد و 150 میلیون تومان فروخته شد

اگر شما یک احتکار هستید، ممکن است روزی بتوانید آن را به عنوان گنج بفروشید. ماجرای این آیفون 3 میلیارد و 150 میلیون تومانی هم همین است. کاربری که نسل اول آیفون خود را خریده اما آن را باز نکرده و حتی داخل پلاستیک مهر و موم شده اپل قرار دارد، توانست موبایل خود را با قیمتی باورنکردنی به حراج بگذارد. بله، این آیفون 8 گیگابایتی اپل 3 میلیارد و 150 میلیون تومان فروخته شد.

فروش نسل اول آیفون 8 گیگابایتی به قیمت 63000 دلار

اولین نسل آیفون در سال 2007 توسط استیو جابز معرفی شد. دستگاهی که در زمان خود می توانست از نظر سیستم عامل و صفحه نمایش لمسی پیشرفته دستگاهی بی بدیل باشد. در زمانی که حافظه داخلی گوشی های موبایل به چند صد مگابایت می رسید، این دستگاه در مدل های 4، 8 و 16 گیگابایتی عرضه می شد.

با این حال، شاید بد نباشد بدانید که این دستگاه حتی دوربین سلفی نداشت و دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی آن قابلیت فیلم برداری را ارائه نمی کرد. همچنین، زمانی که بلوتوث وسیله اصلی انتقال فایل بود، از انتقال فایل در آن پلتفرم پشتیبانی نمی کرد.

اولین آیفون اپل در سال 2023 به قیمت 63000 دلار فروخته شد

اولین آیفون اپل در سال 2023 به قیمت 63000 دلار فروخته شد

یک خریدار نسل اول آیفون به نام کارن گرین که حتی جعبه گوشی را باز نکرده بود و هنوز پلاستیک روی آن بود، تصمیم گرفت دستگاه بسیار خاص خود را در یک حراجی بفروشد.

این حراج در ابتدا با قیمت 2500 تومان راه اندازی شد و گمان می رفت تا 50000 تومان هم پیش برود. در نهایت به قیمت دقیق 63356 دلار و 40 سنت فروخته شد. یعنی بیش از 100 برابر بیشتر از قیمتی که برای خرید آن پرداخته است.

با این حال، وقتی محصول یا خدمات خاصی برای فروش دارید، همیشه خریدار خاصی برای آن وجود خواهد داشت!

نطر شما چی هست؟ این رقم با نرخ فعلی ارز معادل 3 میلیارد و 150 میلیون تومان است که می تواند برای خرید یک آپارتمان ساده در گوشه ای از کلانشهر ایران کافی باشد!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا