اخبار فناوری

بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی اس 25 با پردازنده جدید انحصاری

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کنید، بدون شک می دانید که سامسونگ گوشی های پرچمدار سری گلکسی خود را به دو نسخه از تراشه های اسنپدراگون و اگزینوس کوالکام مجهز می کند. ظاهرا این رویه برای سری گلکسی اس 23 تکرار نخواهد شد و باید شاهد بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی اس 25 با پردازنده انحصاری جدید باشیم. با مایفون مگ بیا

بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی اس 25 با پردازنده جدید انحصاری

در چند سال گذشته، سامسونگ تمام تلاش خود را برای پیشرفت و توسعه چیپست اگزینوس خود انجام داده است. اگر در رده پایین و میان رده آسان بود، در سگمنت پرچمدار بسیار سخت می شد. بسیاری از کاربران از این که این شرکت از تراشه های اسنپدراگون برای برخی از نسخه های گلکسی و تراشه های اگزینوس برای برخی دیگر استفاده می کند ناراضی بودند. در واقع، تفاوت بین اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 نگرانی ها را برانگیخته و کاربران را ناراضی کرده است.

اکنون به نظر می رسد که این شرکت دیگر تراشه جدید اگزینوس 2300 را با سری گلکسی اس 23 عرضه نخواهد کرد و کوالکام تأیید کرده است که تمامی نسخه های گلکسی اس 23 از نسل دوم اسنپدراگون 8 استفاده می کنند. سامسونگ مشکلاتی با اگزینوس 2200 داشت و مجبور شد دستگاه‌های سری گلکسی اس 22 مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 را به بازارهایی بیش از حد انتظار گسترش دهد. اکنون، تنها نسخه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای سری گلکسی اس ۲۳ وجود خواهد داشت.

بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی S25

فرض اصلی این است که خود سامسونگ از این مشکل راضی نیست و هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه ارائه نکرده است. اگر کوالکام این واقعیت را تایید نکرده بود، ما همچنان در حال حدس و گمان بودیم. همچنین باید گفت که هیچ چیز این واقعیت را تغییر نخواهد داد و گوشی های گذرانده شده توسط Geekbench با تراشه جدید آن را تایید می کنند و در نهایت این شرکت کره ای مجبور شد سرنوشت چیپست اگزینوس را بپذیرد و برنامه های خود را فعلا متوقف کند. با این حال، سامسونگ تسلیم نشده و احتمالاً قصد دارد تراشه اگزینوس را با نام تجاری جدید در آینده بازگرداند.

چیپست اگزینوس با یک پردازنده سفارشی جدید در سری GALAXY S25 بازخواهد گشت
با توجه GizChinaدر سال‌های اخیر، سامسونگ تراشه‌های اگزینوس را به سیستم LSI سامسونگ واگذار کرده است. این یک نهاد مجزا از بخش Samsung MX (Mobile eXperience) است و اکنون این برند در حال ایجاد یک تیم جدید توسعه چیپست AP در بخش موبایل است. این تیم توسط معاون اجرایی Choi Won-Joon رهبری خواهد شد که در سال 2016 به سامسونگ پیوست و تجربه کار در Qualcomm را دارد. بر اساس گزارش ها، این شرکت قصد دارد اولین پردازنده سفارشی و اختصاصی را با سری گلکسی اس 25 در سال 2025 معرفی کند.

در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای چیپست‌های پرچمدار اگزینوس در سال‌های 2023 و 2024 وجود ندارد. در واقع زمان زیادی برای این شرکت وجود دارد تا روی یک تراشه خوب و عالی کار کند. دو سال آینده به عنوان وقفه ای خواهد بود که طی آن شرکت می تواند در استراتژی های خود تجدید نظر کند و تجهیزات جدید را توسعه دهد. در واقع، سامسونگ در درس گرفتن از اشتباهات خود بسیار خوب است. نظر شما کاربران مایفون مگ در مورد بازگشت تراشه اگزینوس در سری گلکسی اس 25 با پردازنده جدید قدرتمند چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا