اخبار فناوری

آیفون 15 اپل از سنسور دوربین جدید سونی استفاده خواهد کرد

اپل و سونی سال ها با هم همکاری نزدیک داشته اند. این همکاری بر روی دوربین آیفون تمرکز دارد و سونی بهترین سنسورها و لنزهای دوربین را برای اپل می‌سازد. بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است، آیفون 15 اپل از سنسور دوربین جدید سونی استفاده خواهد کرد. با مایفون مگ بیا

آیا آیفون 15 اپل از سنسور عکس جدید سونی بهره خواهد برد؟

به گزارش نیکی نیوز، سونی نسل جدیدی از سنسورهای تصویربرداری را برای سری آیفون 15 اپل معرفی خواهد کرد. بخش دوربین سونی با موفقیت یک سنسور تصویر جدید توسعه داده است و این شرکت در حال حاضر این سنسور جدید را به اپل و دیگر سازندگان گوشی های هوشمند ارائه می دهد. استفاده از سنسور سونی در مدل های سری آیفون 15 برای ژاپنی ها بسیار مهم است. این می تواند برتری سونی را در فناوری عکاسی با وضوح بالا بهبود بخشد.

Samsung Electronics انواع سنسورهای دوربین را معرفی و عرضه کرد که تا حدودی موقعیت سونی را در بازار حسگرهای تصویر تهدید کرد. در مقایسه با سنسورهای معمولی، سنسور جدید سونی می تواند سطح سیگنال اشباع هر پیکسل را دو برابر کند. گفته می شود این سنسور جدید نور بیشتری را جذب می کند و نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی را در صحنه های خاص کاهش می دهد. با این سنسور حتی اگر سوژه در محیطی با نور روشن در پس زمینه باشد، می توان چهره انسان را به وضوح ثبت کرد.

اپل آیفون 15

سونی با استفاده از معماری نیمه هادی جدیدی که فوتودیودها و ترانزیستورها را در لایه های زیرلایه جداگانه قرار می دهد، به این مهم دست یافت. این به سنسور دوربین اجازه می دهد تا LED های بیشتری را به لایه های اختصاصی اضافه کند. طبق گزارش شرکت تحلیلی Omdia، سال گذشته سونی 44 درصد از سهم جهانی حسگرهای تصویر CMOS را در اختیار داشت و سامسونگ با 18.5 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. اما سهم سونی در سال های اخیر رو به کاهش بوده است.

از سوی دیگر، به نظر می رسد اپل در حال از دست دادن ارزش بازار خود است. گزارش اخیر نشان می دهد که ارزش بازار اپل در سال جاری یک تریلیون دلار کاهش یافته است. دلیل اصلی این امر به عملکرد تجاری ضعیف آیفون 14 مربوط می شود. با این حال، عدم نوآوری اپل در نسخه های غیر پرو آیفون 14 یک مسئله دیگر است. در واقع، اپل در مورد کمبود قابلیت های نوآورانه اش، نه تنها در عملکرد محصولات آیفون، بلکه در بسیاری از جنبه ها مانند لوازم جانبی و خدمات اینترنتی مورد سوال قرار گرفت.

اپل آیفون 15

مطابق با GizChinaهمچنین اختلافات دیگری پیرامون اپل وجود دارد، مانند مالیات اپل که توسعه دهندگان را ملزم می کند 30 درصد از هر تراکنش را به شرکت بپردازند. در ماه می سال جاری، اتحادیه اروپا یک شکایت ضد تراست علیه Apple Pay ارائه کرد. ایلان ماسک همچنین در توییتر از اپل به خاطر هزینه اپ استور اپل انتقاد کرد و حتی در هلند، اپل در این زمینه مسائل مالیاتی را رهبری می کند. در واقع، این یک نگرانی در بسیاری از نقاط جهان است.

یکی دیگر از مشکلات اپل، پورت شارژ آیفون است. برخلاف سایر برندهای تلفن همراه اندروید که تقریباً همه از درگاه شارژ USB Type-C استفاده می کنند، اپل سال ها بر استفاده از پورت لایتنینگ اصرار داشت. این پورت نه تنها کند است بلکه راحتی را از کاربران می گیرد. به علاوه، تولید زباله های الکترونیکی را افزایش می دهد که اپل ادعا می کند به کاهش آن اهمیت می دهد.

کارشناسان بر این باورند که هزینه های بالای لوازم جانبی و گواهینامه MFi برای اپل سود زیادی دارد. این دلیل اصلی عدم آمادگی اپل برای ادغام پورت شارژ آیفون به دستگاه های دیگر است. در اکتبر سال جاری، اتحادیه اروپا در مورد هماهنگ سازی کشتیرانی بندری بحث کرد. اگر اپل در نهایت قوانین جدید اتحادیه اروپا را رعایت کند، ضرر سالانه ممکن است بیش از ده ها میلیارد دلار باشد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا