اخبار فناوری

عبور اپل از سامسونگ در سال ۲۰۲۳ توسط یک مرجع دیگر هم تایید شد اما با اختلاف ناچیز

حدود ۲ هفته پیش بود که برای شما نوشتیم در رقابت سنگین اندرویدی‌ها، سامسونگ به اپل باخت. آن اطلاعات توسط یکی از موسسه‌های پایش بازار به نام IDC ثبت شده بود. برخی معتقد بودند که شاید آمار دیگر موسسات اطلاعات متفاوتی را نشان دهد. با این حال عبور اپل از سامسونگ در سال ۲۰۲۳ توسط یک مرجع دیگر هم تایید شد اما با اختلاف کمتر و ناچیز.

عبور اپل از سامسونگ در سال ۲۰۲۳

موسسه پایش بازار Canalys در آخرین تحلیل خود از بازار موبایل عنوان می‌کند که فروش بازار موبایل جهانی در سال 2023 بالغ بر 1.142 میلیارد دستگاه بوده است. این آمار بدترین میزان در 11 سال اخیر است.

همچنین اپل پس از عبور بدون مشکل از این بازار رو به افت و در حالی که رقیب اصلی آن یعنی سامسونگ شاهد کاهش فروش ۱۳ درصدی بود، جایگاه اول پرفروش‌ترین برند موبایل در دنیا و در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

به گفته تحلیلگران این موسسه، دوره تعطیلات آخر سال با ۸ درصد افزایش فروش، یک دوره مثبت برای بازار بود که نشانه ثبات است.

تحلیلگر ارشد Canalys اظهار داشت:

بازار گوشی‌های هوشمند با روند‌های متضاد جدی روبرو شد، اما افزایش تقاضا در بازارهای نوظهور باعث بهبود فروش کلی بازار جهانی در نیمه دوم سال شد.

آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه در واقع شاهد رشد سالانه در فروش بودند که تا حد زیادی کاهش بقیه جهان (آسیاپاسیفیک،چین، اروپا و آمریکای شمالی) را جبران کرد.

هولدینگ Transsion (مالک برندهای iTel، Infinix و Tecno) و شیائومی از این شرایط سود برده‌اند و در دوره اکتبر تا دسامبر 2023 به افزایش قابل توجهی دست یافتند. افزایش تقاضا باعث شد Transsion در سه ماهه چهارم 2023 به جایگاه چهارم برسد.

بازارهای نوظهور میدان نبرد حیاتی برای همه برندها باقی خواهند ماند، زیرا مناطق توسعه‌یافته مانند آمریکای شمالی و اروپا با کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش مواجه هستند.

در سال ۲۰۲۳ بازار افت کرده اما باید بدانید که این موضوع دیگر به دلیل کمبود موجودی نیست. با کاهش قیمت قطعات باید فروشندگان تلاش کنند تا با طرح‌های تشویقی کاربران را به خرید محصول جدید مشتاق کنند.

با نگاهی به اعداد، اپل و سامسونگ با ۲۰ درصد سهم بازار و اختلاف جزئی همچنان رهبران بازار در سطح جهانی هستند و پس از آن شیائومی در رتبه سوم و اوپو در رتبه چهارم قرار دارند. شرکت‌هایی مانند vivo و Honor پرچم‌داران خود را عرضه کرده‌اند و انتظار می‌رود که Transsion را برای حضور در 5 برتر به چالش بکشند.

در سال 2024 برندها باید در دو جهت استراتژیک حرکت کنند، یا سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی مولد روی‌-دستگاه یا گسترش فروش در بخش میان‌رده به پایین. برای مثال سامسونگ به تازگی گوشی های هوشمند گلکسی اس 24 خود را با هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) در سطح جهانی عرضه کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که سامسونگ به تخت پادشاهی ۱۳ ساله خود بازخواهد گشت یا اپل از این اتفاق جلوگیری می‌کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/31/%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DB%8C%DA%A9/

Updated: 2024-02-17 09:25:47

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا