اخبار فناوری

سامسونگ هدست XR خود را درنتیجه معرفی ویژن پرو اپل تا 6 ماه به تعویق انداخت

اپل با رونمایی رسمی از هدست Vision Pro خود، به‌طور جدی وارد حوزه واقعیت ترکیبی شد. اگرچه قیمت این دستگاه 3500 دلار است، اما موارد استفاده آن نیز بسیار زیاد است. اگرچه این هدست تا اوایل سال 2024 به‌دست کاربران نمی‌رسد، اما نمایش آن باعث تحت‌تأثیر قرارگرفتن سامسونگ شده و غول فناوری کره‌ای را مجبور کرده است تا معرفی هدست XR خود را تا 6 ماه به تعویق اندازد.

هدست XR سامسونگ

چند هفته پیش گزارش شد که Apple Vision Pro تیم طراحی سامسونگ را مجبور به طراحی مجدد هدست XR خود کرده است. توجه داشته باشید که منظور از XR یا همان واقعیت توسعه‌یافته، شامل ترکیبی از فناوری‌های AR و VR است. جدیدترین گزارش SBS Biz حاکی از آن است که هدست XR سامسونگ با تأخیر شش ماه معرفی خواهد شد. هدست XR در ابتدا برای فوریه 2024 برنامه‌ریزی شده بود اما طبق گزارش‌ها در اواسط سال 2024 یا بعد از آن عرضه خواهد شد.

بااین‌حال، با توجه به یادداشت‌های ارسال‌شده به شرکای نمایشگر، سامسونگ تصمیم گرفته است مشخصات داخلی و عملکرد هدست خود را بازبینی کند. به‌دلیل تغییر طراحی و سایر تغییرات دیگر، هدست XR سامسونگ با تأخیر وارد بازار خواهد شد و عرضه آن ممکن است در اواسط سال 2024 اتفاق بیفتد.

هدست XR سامسونگ

هدست XR سامسونگ

سامسونگ می‌خواهد بهترین محصول را برای رقابت با اپل ویژن پرو معرفی کند و یکی از دلایل مهم تأخیر این است که این شرکت درنظر دارد تا نمایشگرهایی با وضوح بالاتر از هدست‌های اپل را در هدست خود قرار دهد. صرف‌نظر از این تأخیر، گوگل همچنان روی بخش نرم‌افزار هدست سامسونگ کار می‌کند. علاوه‌بر این، گوگل برنامه‌های خود را برای معرفی هدست AR خود لغو کرده و درعوض تصمیم گرفته است تمام تلاش خود را بر روی سیستم‌عامل هدست‌ها معطوف کند.

این موضوع همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ و گوگل نمی‌خواهند یک هدست واقعیت مجازی بسازند که با هدست متا کوئست 3 آینده رقابت کند. هر دو شرکت می‌خواهند XR را به یک پلتفرم تبدیل کنند و همه چیز را از آنجا در دنیای واقعیت توسعه‌یافته پیش ببرند.

نظر شما درباره تعویق در معرفی هدست سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/09/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-xr-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا