اخبار فناوری

پیروزی مجدد اپل در نبرد حقوقی با اپیک گیمز در دادگاه تجدیدنظر

اپیک گیمز و اپل طی سالیان گذشته بر سر قوانین اپ استور در نبردهای حقوقی متعددی با یکدیگر تقابل کرده‌اند. این قضیه درحقیقت از زمانی شروع شد که اپیک گیمز تصمیم گرفت به‌صورت آشکار دستورالعمل‌هایی که مانع از اجتناب برنامه‌ها از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور می‌شود را نقض کند. اپیک گیمز این کار را با هدف شروع یک نبرد حقوقی طولانی انجام داد، اما این جدال درنهایت به‌نفع آن‌ها تمام نشد. سال گذشته دادگاه رأی نهایی را به‌نفع اپل صادر کرد اما اپیک گیمز مجدداً درخواست تجدیدنظر داد. حال، دادگاه نتیجه تجدیدنظر را اعلام کرده که طبق آن اپل پیروز بزرگ این نبرد حقوقی طولانی‌مدت با اپیک گیمز است.

پیروزی اپل در نبرد حقوقی با اپیک گیمز

در سال 2021، قاضی ناظر این پرونده به این نتیجه رسید که اپل قانون ضدانحصار را نقض نکرده و انحصارگر نیست. ‏Epic Games‏ تقریباً بلافاصله به این حکم اعتراض کرد و مدعی شد که دادگاه اصلی «به پاسخ اشتباهی رسیده است» و «خطاهای قانونی متعددی مرتکب شده است». حال، دادگاه تجدیدنظر امروز رأی نهایی را بار دیگر به‌نفع اپل صادر کرده و حکم اصلی را تأیید کرد.

به گزارش بلومبرگ، دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ادعاهای Epic مبنی‌بر اینکه قوانین اپ استور ناقض قانون ضدانحصار فدرال با اجازه ندادن به بازارهای برنامه‌های شخص ثالث است را رد کرد. این تا حد زیادی یک برد برای اپل است، اما دادگاه همچنین تصمیم دادگاه اصلی در مورد قوانین ضدانحصاری اپل را تأیید کرده است.

بدین‌ترتیب، به اپل دستور داده شده تا تغییراتی را در اپ استور اعمال کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از لینک‌ها و سایر فراخوان‌ها برای هدایت مشتریان به مکانیسم‌های خرید خارج از اپ استور استفاده کنند و راه را برای توسعه‌دهندگان برای اجرای گزینه‌های پرداخت جایگزین هموار کند.

دادگاه تجدیدنظر اعلام کرده است: «بحث پرجنب‌وجوش و مهمی در مورد نقشی که پلتفرم‌های معاملات آنلاین با قدرت بازار در اقتصاد و دموکراسی ما ایفا می‌کنند، وجود دارد. بااین‌حال، وظیفه ما به‌عنوان یک دادگاه تجدیدنظر فدرال حل این بحث نیست و حتی نمی‌توانیم تلاش کنیم تا این کار را انجام دهیم.»

پیروزی اپل در نبرد حقوقی با Epic Games

پیروزی اپل در نبرد حقوقی با اپیک گیمز

اپل توانسته است به‌روزرسانی‌های اپ استور را تا پایان دادگاه تجدیدنظر به تعویق بیندازد، زیرا اپل نسبت‌به بخشی از حکمی که به نفع این شرکت نبوده، اعتراض کرده بود. احتمالاً اپل در آینده‌ای نزدیک باید تغییراتی در اپ استور ایجاد کند تا از حکم دادگاه پیروی کند.

به‌گفته‌ی اپل، تغییرات پیشنهادی اپ استور می‌تواند «توازن دقیق بین توسعه‌دهندگان و مشتریان ارائه‌شده توسط اپ استور را برهم بزند» و درنتیجه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اپل و مصرف‌کنندگان وارد کند. اپل همچنین اعلام می‌کند که به زمان نیاز دارد تا «مسائل حقوقی، فنی، و اقتصادی پیچیده و سریع درحال تحول» را که نیاز به به‌روزرسانی دارند، کشف کند.

اپل در بیانیه‌ای به MacRumors گفت که تصمیم جدید دادگاه “پیروزی قاطع” خود را در برابر Epic Games تأیید می‌کند.

«تصمیم امروز بار دیگر پیروزی قاطع اپل در این پرونده را تأیید می‌کند، به‌طوری‌که از 10 ادعا 9 مورد به نفع اپل رأی صادر شده است. برای دومین بار در دو سال گذشته، یک دادگاه فدرال حکم داد که اپل از قوانین ضدانحصاری در سطوح ایالتی و فدرال تبعیت می‌کند. اپ استور به ترویج رقابت، ایجاد نوآوری و گسترش فرصت‌ها ادامه می‌دهد و ما به کمک‌های عمیق آن به کاربران و توسعه‌دهندگان در سراسر جهان افتخار می‌کنیم. ما با احترام با حکم دادگاه در مورد یک ادعای باقی‌مانده طبق قانون ایالتی مخالفیم و درحال بررسی بیشتر آن هستیم.»

اگرچه اپل گفته است که از تصمیم دادگاه حمایت می‌کند، اما این شرکت با حکم تغییرات اپ استور مخالف بوده و می‌گوید که درحال بررسی بیشتر این مورد است.

نظر شما درباره پیروزی اپل در نبرد حقوقی با اپیک گیمز چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/26/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا