اخبار فناوری

قابلیت کانال اینستاگرام رسما معرفی شد: کپی کانال تلگرام

بدون شک یکی از محبوب ترین کارکردهای تلگرام را باید «کانال» دانست. بستری برای انتشار محتوا که تقریبا کاربر این پلتفرم را از یک پیام رسان به یک شبکه اجتماعی تبدیل کرده است. اکنون یک شبکه اجتماعی محبوب می خواهد این ویژگی را اضافه کند. توانایی کانال اینستاگرام به طور رسمی معرفی شده است و جدیدترین متا کپی رقبا محسوب می شود.

کانال اینستاگرام چیست؟

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، این ویژگی را با استفاده از خود معرفی کرد. در واقع او خبر اضافه شدن قابلیت کانال اینستاگرام در کانال رسمی اینستاگرام متا را منتشر کرد. توجه داشته باشید که ویژگی جدید اینستاگرام در حال حاضر فقط روی موبایل در دسترس است، بنابراین برای مشاهده کانال زاکربرگ باید از گوشی خود استفاده کنید.

ممکن است بپرسید جدیدترین قابلیت اینستاگرام کانال است، چیست؟ همانند آنچه در تلگرام دیدیم، سازندگان کانال می‌توانند پیام‌ها و به‌روزرسانی‌ها را برای طیف گسترده‌ای از مشترکین کانال ارسال کنند. مانند تلگرام، مشترکین نمی توانند در کانال ها پست بگذارند، اگرچه می توانند به پیام ها واکنش نشان دهند و در نظرسنجی ها رای دهند.

به عنوان مثال، کانال زاکربرگ، به نام Meta Channel 📢 (بله، با ایموجی)، مکانی خواهد بود که او «اخبار و به‌روزرسانی‌ها را در مورد تمام محصولات و فناوری‌هایی که در متا می‌سازند» به اشتراک می‌گذارد. او می گوید از این به بعد این خبر را ابتدا در کانال متا به اشتراک می گذارد. که اگر از من بپرسید، حرکتی یواشکی برای واداشتن مردم به دنبال کردن آن است!

کانال اینستاگرام

کانال اینستاگرام

زاکربرگ می گوید که در آینده، کانال ها از همکاری با حضور مهمان و موارد دیگر پشتیبانی خواهند کرد. این کانال‌ها برای شروع فقط در اینستاگرام در دسترس هستند، اما در ماه‌های آینده به مسنجر و فیس‌بوک خواهند آمد.

این ویژگی در حال حاضر با گروه منتخبی از تولیدکنندگان محتوا که کانال های خود را راه اندازی کرده اند در حال آزمایش است. متا یک لیست انتظار برای این ویژگی دارد، اما می گوید که در حال حاضر پر است.

چگونه در اینستاگرام کانال ایجاد کنیم؟

اگر به ایجاد کانال اینستاگرام دسترسی دارید، می توانید از قسمت دایرکت خود یک کانال ایجاد کنید. در واقع می توان کانال ها را در قسمت مستقیم تماشا کرد. همچنین به زودی می‌توانید پیوند کانال را به نمایه خود پین کنید تا عضویت دیگران را آسان‌تر کنید. کانال ها می توانند برای همه مشترکین شما باز باشند. اما می توانید آنها را منحصر به مشترکین پولی کنید.

ویژگی جدید اینستاگرام می تواند ابزار بسیار مفیدی برای تولیدکنندگان محتوا باشد تا به روزرسانی ها را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. با توجه به عدم اطمینان عمومی در مورد آنچه در توییتر اتفاق می‌افتد، داشتن یک روش جدید ارتباط مبتنی بر متن که به راحتی در دسترس مخاطبان اینستاگرام باشد، می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا آرامش بخش باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید کانال اینستاگرام می تواند موفق شود؟

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا