اخبار فناوری

یک قابلیت جدید اندروید با نام Repair Mode عرضه خواهد شد: همان حالت نگهداری سامسونگ؟!

اندروید ۱۴ هنوز نهایی نشده و فرصت برای اضافه یا نهایی کردن قابلیت‌های جدید وجود دارد. طبق گزارش جدید، یک قابلیت جدید اندروید با نام Repair Mode عرضه خواهد شد. این در حقیقت همان همان حالت نگهداری سامسونگ خواهد بود که حالا به اندروید خام می‌آید.

قابلیت Repair Mode اندروید

فرض کنید گوشی شما نیاز به تعمیر دارد. قبل از اینکه گوشی خود را به تعمیرکار بدهید، برای جلوگیری از سرقت احتمالی اطلاعات خود، با اکراه آن را ریست‌فکتوری می کنید. اینکه مجبور شوید گوشی را ریست‌فکتوری کنید، فرآیند پشتیبان‌گیری اطلاعات قبل از آن و راه‌اندازی مجدد بعدش را انجام دهید واقعا دردناک است، نه؟

خوشبختانه، گوگل ممکن است راه حلی برای این مشکل داشته باشد و آن را در قالب Repair Mode ارائه کند.

تولید گوشی های پیکسل در هند

حالت تعمیر گوگل یا Repair Mode چیست؟

نحوه عملکرد Repair Mode بسیار جالب است. در ظاهر، ممکن است فکر کنید که فقط یک کاربر جدید مشابه حالت Maintenance Mode در دستگاه‌های سامسونگ ایجاد می‌کند، اما حدس می‌زنیم کاری که ممکن است گوگل انجام دهد، در حقیقت شبیه‌سازی بازنشانی کارخانه است. گوگل می تواند از مکانیزمی که در اندروید ۱۰ معرفی کرده و نامش به‌روز‌رسانی پویای سیستم یا DSU است، برای تحقق این امر استفاده کند.

حالت نگهداری سامسونگ یا Maintenance Mode نیز قابلیت مفیدی‌است که می‌توانید قبل از ارائه گوشی خود به تعمیرکار از آن استفاده کنید.

نظر شما درباره این قابلیت جدید اندروید چیست؟ احتمالا این ویژگی ابتدا به پیکسل های گوگل اضافه شود و سپس توسط برندهای دیگر ارائه گردد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/22/%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85-repair-mode-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AE%D9%88/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا