اخبار فناوری

اپل پروژه خودرو برقی خود را لغو کرد

نشریه بلومبرگ به‌تازگی گزارش داده است که اپل رسماً تلاش خود برای ساخت خودرو برقی را لغو کرده است. این حرکت توسط جف ویلیامز و کوین لینچ که پروژه Apple Car را از سال 2021 رهبری می‌کردند، به‌صورت داخلی اعلام شده است. اپل بیش از 10 سال است که بر روی این پروژه کار می‌کرد و درنهایت، به‌نظر می‌رسد این رؤیا برای همیشه دست‌نیافتنی باقی می‌ماند. همچنین گفته می‌شود که برخی از کارمندان تیم پروژه Apple Car به بخش هوش مصنوعی اپل منتقل خواهند شد.

لغو پروژه خودرو برقی اپل

در این گزارش آمده است: «مدیران ارشد اپل این تصمیم را در هفته‌های اخیر نهایی کردند. این پروژه در داخل اپل به نقطه شکست رسیده بود و تیم کوک نیز با فشار سهامداران برای تصمیم‌گیری مواجه بود.»

طبق این گزارش، بیش از 2000 نفر در تیم Apple Car یا همان Project Titan کار می‌کردند. به‌عنوان بخشی از این تصمیم برای لغو پروژه، برخی از کارمندان به تیم هوش مصنوعی اپل به رهبری جان جیاناندریا نقل‌مکان خواهند کرد.

اما این پیشنهاد برای همه افرادی که روی پروژه Apple Car کار می‌کنند، تعمیم داده نمی‌شود. بلومبرگ می‌گوید برخی از کارمندان ممکن است بتوانند برای کار در تیم‌های دیگر اپل درخواست دهند، اما اخراج‌هایی نیز وجود خواهد داشت. به‌صراحت مشخص نیست که چه تعداد از کارمندان این پروژه اخراج می‌شوند.

لغو پروژه خودرو برقی اپل

لغو پروژه خودرو برقی اپل

اپل از سال 2014 بر روی نوعی خودروی برقی کار می‌کرده است. اخیراً گزارش شد که اپل تاریخ عرضه خودروی خود را در سال 2028 با قیمتی در حدود 100 هزار دلار هدف قرار داده است. هدف اولیه این شرکت این بود که خودرویی کاملاً مستقل و بدون فرمان یا پدال عرضه کند. این جاه‌طلبی‌ها اما، در سال‌های اخیر به‌طرز چشمگیری کاهش یافته است.

از نظر رهبری، پروژه Apple Car توسط داگ فیلد رهبری شد. تسلا در ابتدا فیلد را در سال 2013 از اپل استخدام کرد تا به رهبری رمپ تولید مدل 3 کمک کند. فیلد در سال 2018 به اپل بازگشت تا به رهبری پروژه Apple Car کمک کند، قبل از اینکه درنهایت در سپتامبر 2021 به مقصد فورد حرکت کند.

ایلان ماسک در پستی در توییتر با یک ایموجی سلام به اخبار امروز پاسخ داد. ماسک وعده داده بود که شرکت او تا سال 2021 یک وسیله نقلیه بدون فرمان را روانه بازار کند، اما بدیهی است که این پروژه نیز به نتیجه نرسید.

نظر شما درباره لغو پروژه خودرو برقی اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/28/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%84%D8%BA%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا