اخبار فناوری

گوگل کروم به‌زودی امکان نصب هر وب سایت به‌عنوان یک برنامه دسکتاپ را فراهم می‌کند

مرورگر گوگل کروم به‌زودی به شما امکان می‌دهد هر صفحه وب سایت را به‌عنوان یک برنامه دسکتاپ بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، درست مانند Safari اپل در macOS Sonoma.

نصب هر وب سایت به‌عنوان یک برنامه دسکتاپ گوگل کروم

این ویژگی جدید توسط کاربر Leopeva64 در آخرین بیلد Chrome Canary مشاهده شده است که شامل گزینه جدیدی به نام “Install page as app” می‌باشد که می‌توانید در Settings ➝ Save and share آن را پیدا کنید. وب‌سایت‌هایی مانند YouTube و Reddit که از قبل برنامه‌های اختصاصی خود را دارند نیز به‌طور خودکار به‌عنوان نصب اختیاری در این منو ظاهر می‌شوند.

همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، با انتخاب گزینه “Install page as app”، یک فرمان به “Install app” فراخوانی می‌شود. برنامه‌های وب به‌طور خودکار در یک زیرپوشه Applications به نام Chrome Canary Apps ذخیره می‌شوند.

درحال‌حاضر، اجرای برنامه‌های وب در کروم پیچیده‌تر از Safari است، زیرا نه‌تنها یک نوار ابزار ساده با دکمه‌های پیمایش را ارائه می‌کند، بلکه منوی تنظیمات جداگانه‌ای را با گزینه‌هایی ازجمله کپی URL، باز کردن در کروم، حذف نصب، زوم، چاپ، یافتن و ویرایش و ارسال ارائه می‌کند.

نصب هر وب سایت به‌عنوان یک برنامه دسکتاپ گوگل کروم

نصب هر وب سایت به‌عنوان یک برنامه دسکتاپ گوگل کروم

این ویژگی به‌لطف پشتیبانی طولانی‌مدت کروم از Progressive Web Apps (PWA) است که گوگل در ابتدا آن را به‌عنوان جایگزینی برای برنامه‌های کروم در فروشگاه Google Play پذیرفت.

کاربران می‌توانند با دانلود آخرین به‌روزرسانی Canary 124 و فعال کردن دو گزینه جدید در تنظیمات، این ویژگی را قبل از اینکه در بیلد پایدار کروم فعال شود، امتحان کنند. برای انجام این کار، لینک‌های زیر را در نوار آدرس کپی و پیست کنید:

chrome://flags/#web-app-universal-install

chrome://flags/#shortcuts-not-apps

Chrome 123 درحال‌حاضر در نسخه بتا است و انتظار می‌رود که به‌زودی برای عموم منتشر شود، بنابراین پشتیبانی از PWA برای صفحات وب در نسخه آینده نخواهد بود، بلکه برای نسخه پایدار بعدی پس از آن ارائه خواهد شد.

نظر شما درباره نصب هر وب سایت به‌عنوان یک برنامه دسکتاپ گوگل کروم چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/09/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%A8%D9%87%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%87%D8%B1-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا