اخبار فناوری

گوگل مپ در ایران فیلتر شده است

سرویس نقشه گوگل یا همان نقشه گوگل این یکی از اولین کارت های اینترنتی است که اکثر کاربران با آن آشنا هستند. این سرویس گوگل نیز به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل اندروید خود نصب شده و به عنوان راهنما برای اکثر کاربران عمل می کند. علاوه بر مسیریابی، این پایگاه داده ای از اطلاعات تماس، نظرات، عکس ها، ساعات کار، رتبه بندی ها و موارد دیگر است. برای مکان های مختلف مدتی است که کاربران از فیلتر شدن نقشه گوگل در ایران خبر می دهند. این اتفاق حوالی عصر روز شنبه 7 نوامبر 1401 روی داد.

فیلترینگ نقشه گوگل در ایران

اگر بخواهید Google Map یا Google Map را روی تلفن همراه یا حتی رایانه خود باز کنید، سایر عناصر به جز قسمت هایی که قبلاً در حافظه موقت نرم افزار ذخیره شده اند، نمایش داده نمی شوند. مسیریابی نیز امکان پذیر نیست.

در واقع بدون داشتن فیلترشکن، امکان دسترسی به سرویس نقشه آنلاین گوگل با اینترنت ثابت و همراه مسدود شده است. سرویس نقشه اپل که از نقشه خیابان باز استفاده می کند، در Tranji Reviews موجود است. با این حال، در نقشه اپل، جزئیات اصلا خوب نیست.

نقشه گوگل

نقشه گوگل

اگرچه ما در ایران خدمات بومی نقشه برداری آنلاین داریم و از نقشه آنلاین خیابان باز استفاده می کنند و برای مسیریابی سرویس بدی نیستند اما بانک اطلاعات موقعیت مکانی آنها اصلاً قابل مقایسه با سرویس گوگل نیست.

شما در نقشه گوگل آیا شما دسترسی دارید؟ توجه داشته باشید که با باز کردن نرم افزار می توانید کش قبلی را مشاهده کنید. برای اطمینان از اینکه می توانید به نقشه های گوگل دسترسی داشته باشید، به شهر دیگری بروید و ببینید آیا بارگیری می شود یا خیر.

به نظر شما این تصمیم؟ فیلترینگ نقشه گوگل معقول بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا