اخبار فناوری

گوگل ترنسلیت در ایران فاش شد: مترجم گوگل دیگر ترجمه نمی کند

شنبه عجیبی شروع کردیم. بعد از فیلترینگ نقشه گوگل در ایران اکنون زمان یکی از دیگر خدمات محبوب این شرکت است. مترجم گوگل یا مترجم گوگل این یکی از بسترهای ترجمه آنلاین (و آفلاین) است که بسیاری از کاربران آن را ابزار مهمی برای خود می دانند. خبر بد این است که گوگل ترنسلیت در ایران فیلتر شده و مترجم گوگل دیگر ترجمه نمی کند.

فیلترینگ مترجم گوگل

اگر از بعدازظهر روز شنبه 7 نوامبر 1401 در تلاش برای دسترسی به سرویس آنلاین Google Translate بوده اید، ممکن است با خطا مواجه شده باشید. فیلتر ترجمه گوگل در ایران در اکثر ISPها و برای کاربران وب و اپلیکیشن اتفاق افتاده است. اگر کاربر در ترجمه در برنامه موفق باشد، احتمالا بسته ترجمه آفلاین را دانلود کرده است.

فیلترینگ مترجم گوگل

فیلترینگ مترجم گوگل

با توجه به بررسی های مایفون مگ بر روی اپلیکیشن اندروید و iOS و همچنین نسخه تحت وب ارائه دهنده اینترنت تلفن ثابت اپراتورهای مخابراتی و همراه اول و ایرانسل، این سرویس محبوب و پرکاربرد گوگل مسدود شده است.

فیلتر کردن Google Translate به عنوان یک سرویس ترجمه و تقریبا بهترین نمونه در زمینه خود کمی عجیب است. زیرا استفاده از آن فقط ترجمه است و ترجمه متن ضرری به کسی نمی رساند. اگرچه جایگزین مناسبی برای این سرویس وجود ندارد، اما مسدود کردن آن می تواند به کاربران آسیب برساند.

این سومین سرویس گوگل است که در 24 ساعت گذشته در ایران مسدود شده است. ابتدا در غروب روز جمعه 15 آبان 1401 شهید مسدود شدن کامل فروشگاه Google Play (فروشگاه نرم افزار اندروید) بعد از ظهر شنبه در ایران بودیم با سرویس نقشه گوگل مسدود شده است یا با گوگل مپ آشنا شدیم.

گوگل پلی استور به طور کامل در ایران لو رفته است

گوگل مپ در ایران فیلتر شده است

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا