اخبار فناوری

گوگل تایید کرده است که سری پیکسل 7 64 بیتی خواهد بود

اندکی پس از انتشار پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل، شواهد نشان می دهد که این گوشی ها اولین دستگاه های اندرویدی هستند که تنها از برنامه های 64 بیتی آنها از Now، Google این اخبار را پشتیبانی می کنند وبلاگ برنامه نویس اندروید او خود بررسی کرد و به برخی از مزایایی که این حالت ارائه می دهد اشاره کرد.

گوگل پیکسل 7 در نسخه 64 بیتی تایید شد

اگرچه قبلاً به این موضوع پرداخته‌ایم، اما گوگل تصریح کرده است که با این تنظیمات، گوشی‌های پرچمدار جدیدش دیگر از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی‌کنند، به این معنی که نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزار بدون کتابخانه‌های ۶۴ بیتی کار نمی‌کنند. این تغییر مزایای بی شماری را به همراه دارد که یکی از مهم ترین آنها این است که دستگاه ها می توانند کارآمدتر عمل کنند. با ارتقاء به برنامه‌های 64 بیتی، اکنون می‌توانند سریع‌تر اجرا شوند، زیرا «به رجیسترها و دستورالعمل‌های اضافی دسترسی دارند که برای برنامه‌های 32 بیتی در دسترس نیستند».

با پشتیبانی نکردن از برنامه های 32 بیتی، سیستم عامل می تواند از آزادسازی 150 مگابایت رم نیز بهره مند شود، که به معنای برنامه های کمتر و جک کمتر است. علاوه بر این، پردازنده‌هایی که برای اجرای کدهای 64 بیتی بهینه شده‌اند، می‌توانند قدرت بیشتری را با افزایش عملکرد تا 25 درصد ارائه دهند. علاوه بر افزایش عملکرد، مزایای امنیتی را نیز تجربه خواهید کرد، مانند افزایش کارایی Address Space Layout Randomization (ASLR) که از سیستم عامل محافظت می کند، و همچنین یک قابلیت اضافی برای “حفاظت از یکپارچگی جریان کنترل”.

گوگل پیکسل 7 در نسخه 64 بیتی تایید شد

گوگل پیکسل 7 در نسخه 64 بیتی تایید شد

در مورد پشتیبانی، توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با ارائه به‌روزرسانی‌های سریع‌تر و دسترسی به ابزارهای تشخیص خطای حافظه مانند HWASan که بسیار کارآمدتر از ASan است، از پشتیبانی برنامه‌های ۶۴ بیتی بهره ببرند. Google به توسعه دهندگان برنامه هشدار می دهد که ممکن است لازم باشد هنگام آزمایش برنامه های خود دقت بیشتری داشته باشند و مطمئن شوند که آنها به طور خاص برای دستگاه های 64 بیتی آزمایش می کنند.

Pixel 7 و Pixel 7 Pro دو گوشی اندرویدی هستند که اخیرا توسط گوگل معرفی شده اند. در آینده، می‌توانید انتظار داشته باشید دستگاه‌های بیشتری از رویکرد فقط ۶۴ بیتی استفاده کنند. اگرچه سخت است بگوییم کدام شرکت ها آن را تجربه خواهند کرد، شایعات حاکی از آن است که محصول سخت افزاری بعدی گوگل، تبلت پیکسل، همچنین فقط 64 بیتی خواهد بود. خوشبختانه، به عنوان یک مصرف کننده، نیازی به نگرانی در مورد این تغییر نخواهید داشت، زیرا گوگل در اوایل سال 2017 برای اطمینان از آن آماده شد.

نظر شما در مورد 64 در سری گوگل پیکسل 7 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا