اخبار فناوری

گوگل قابلیت Circle to Search را برای اندروید رونمایی کرد

بله، این قابلیت Circle to Search را دیروز و در معرفی سری Galaxy S24 سامسونگ دیدیم. با این حال آنطور که پیداست این یک قابلیت گوگل است که به زودی روی دستگاه‌های پشتیبانی شده، ارائه خواهد شد. در حقیقت گوگل قابلیت Circle to Search را برای اندروید رونمایی کرده است.

قابلیت Circle to Search گوگل

گوگل از ابتدای سیستم‌عامل اندروید راه‌های مختلفی را برای جستجو در گوشی‌های هوشمند آزمایش می‌کند. جدیدترین تلاش این غول صنعت جستجو، “دایره کشیدن” دور سوژه است.

قابلیت Circle to Search به کاربران این امکان را می‌دهد که برای جستجوی موضوع مورد انتظار، دایره‌ای دور سوژه و روی صفحه دستگاه خود بکشند. در حالی که این ویژگی رسما “برای جستجو دایره بکش” نامیده می شود، اما شما می‌توانید با هر شکلی به جز دایره هم سوژه را انتخاب نمایید.

قابلیت Circle to Search در هر بخشی از دستگاه شما کار می‌کند، اما قبل از شروع خط کشیدن دور سوژه‌ها، باید دکمه هوم یا نوار پیمایش پایین صفحه را نگه‌دارید تا این ویژگی فعال شود.

در حال حاضر هم می‌شود از سوژه اسکرین شات بگیرید،‌ وارد گوگل لنز شوید و درباره آن جستجو کنید. با این حال این یک روش سریع‌تر است.

اجازه بدهید ویدئو معرفی رسمی آن را با هم ببینیم:

 

قابلیت Circle to Search از ویژگی جستجوی چندگانه مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند که در Google Lens موجود بوده و در سال 2022 شروع به کار کرد.

قابلیت Multisearch از عبارت‌های جستجوی چندوجهی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید از متن و تصاویر استفاده کنید و پارامترهای جستجو را در برنامه Google تغییر دهید. شما می توانید سؤالات دقیق‌تری را در مورد مفاهیم، ایده‌ها یا موضوعات بپرسید و بدون نیاز به ارجاع مستقیم به صفحات وب، پاسخ‌های خلاصه شده را مستقیماً در کادر پاسخ ارائه می‌کند.

قابلیت Circle to Search به صورت جهانی از ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ عرضه می شود و در زمان عرضه در انحصار سری پیکسل 8 گوگل و سری گلکسی S24 سامسونگ خواهد بود.

انتظار می‌رود این ویژگی تا اواخر سال جاری میلادی به «گوشی‌های اندرویدی پریمیوم» بیشتری اضافه شود.

نظر شما چیست؟ این قابلیت را مفید می‌دانید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/18/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-circle-to-search-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C/

Updated: 2024-02-17 09:31:35

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا