اخبار فناوری

گوگل سرویس بازی جدیدی را به یوتیوب اضافه خواهد کرد

پس از تعطیلی سرویس بازی Stadia در ابتدای سال جاری، به‌نظر می‌رسد گوگل درحال برنامه‌ریزی یک راه‌حل گیمینگ دیگر این بار به‌عنوان بخشی از یوتیوب با نام “Playables” است.

سرویس بازی یوتیوب

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، “یوتیوب در حال آزمایش داخلی یک محصول برای انجام بازی‌های آنلاین است.”

«Playables» نام این سرویس بازی با عناوین قابل‌دسترسی از برنامه/وب‌سایت YouTube در «دستگاه‌های تلفن همراه یا رایانه‌های رومیزی» است.

این گزارش می‌گوید که چندین بازی در این سرویس وجود دارد، اما فقط جزئیات یکی از آن‌ها درحال‌حاضر در دسترس است: «Stack Bounce، یک بازی آرکید که در آن بازیکنان سعی می‌کنند لایه‌های آجر را با یک توپ پرتاب بشکنند.»

یک جستجوی سریع نشان می‌دهد که عنوان موجود GameSnacks است که به‌عنوان یک پروژه Area 120 برای ایجاد بازی‌هایی برای دستگاه‌های کم‌مصرف که اتصالات آهسته دارند، ایجاد شده است.

سرویس بازی یوتیوب

سرویس بازی یوتیوب

بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این عناوین در سبک HTML5 است که YouTube با Playables انجام می‌دهد یا خیر. WSJ این‌گونه بیان می‌کند که گوگل می‌خواهد «زمینه‌های رشد جدیدی را پس از کاهش هزینه‌های تبلیغاتی پیدا کند». وقتی از گوگل سؤال شد، این شرکت پاسخ می‌دهد:

«بخش بازی مدت‌هاست که در یوتیوب موردتوجه بوده است. ما همیشه درحال آزمایش ویژگی‌های جدید هستیم، اما درحال‌حاضر چیزی برای اعلام نداریم.»

لازم‌به‌ذکر است که ارائه عناوینی ازجمله GameSnacks منجر به‌تناسب آشکار با بقیه سایت‌های ویدیویی و سایر برنامه‌های توسعه‌یافته اخیر مانند پادکست‌های YouTube نمی‌شود. یکپارچه‌سازی YouTube Stadia به شما امکان می‌دهد مستقیماً از یک ویدیو به بازی‌ها بپرید یا حتی به یک پخش زنده بپیوندید. البته، تلاش قبلی گوگل در بخش گیمینگ پیش از آن که با استقبال گسترده روبرو شد، از بین رفت.

Google Stadia که در نوامبر 2019 راه‌اندازی شد، یک پلتفرم بازی ابری بود که یک کنترلر رسمی و یک سرویس استریم برای دسترسی به جلسات بازی ازطریق مرورگرهای وب، تلویزیون‌های هوشمند، برنامه‌های موبایل و دانگل‌های Chromecast ارائه می‌کرد. بااین‌حال، در حدود سه سال، Stadia موفق نشد هیچ‌کس حتی خود گوگل را متقاعد کند که این سرویس ارزش ارائه داشته است.

دیدگاه شما پیرامون سرویس بازی یوتیوب چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/27/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا