اخبار فناوری

گوشی های آینده ردمی بدون لنز ماکرو و تنها با دو دوربین پشتی معرفی خواهند شد

گوشی‌های Redmi به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه، مورد علاقه بسیاری از کاربران هستند، اما متأسفانه این دستگاه‌ها اغلب سیستم دوربین متوسطی دارند. اخیراً، برخی از گوشی‌های POCO و Redmi از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در دوربین‌های اصلی خود استفاده کرده‌اند، اما این مورد به‌تنهایی کیفیت دوربین را تضمین نمی‌کند. حال، شایعه جدیدی منتشر شده است که ادعا می‌کند گوشی های آینده ردمی با حذف لنز بلااستفاده و غیرضروری ماکرو، تنها با ترکیب دوربین دوگانه پشتی معرفی خواهند شد.

حذف دوربین ماکرو در گوشی های آینده ردمی

گوشی‌های Redmi به‌ندرت دارای دوربین تله‌فوتو هستند. بااین‌حال اگرچه مدل‌های پرو سری Redmi K20 و K30 لنز تله فوتو ارائه می‌کنند، اما شیائومی تصمیم گرفته است که به‌کل از دوربین‌های تله‌فوتو در سری Redmi K خود استفاده نکند. همه می‌دانند که گوشی‌های پرچمدار دارای سیستم دوربین قدرتمندی هستند و کاربران ترجیح می‌دهند از دوربین اصلی و دوربین‌های تله‌فوتو بهتری استفاده کنند که به شما امکان زوم طولانی‌مدت یا شاید فیلمبرداری با کیفیت بالا را می‌دهد، اما تقریباً هیچ‌یک از این موارد در تلفن‌های Redmi ارائه نمی‌شوند.

گوشی‌های Redmi معمولاً فاقد قابلیت‌های دوربین دستگاه‌های پرچمدار هستند و درعوض از دوربین‌های کمکی مانند سنسورهای عمق‌سنج یا لنزهای ماکرو به‌جای دوربین تله‌فوتو استفاده می‌کنند. با این وجود، حتی لنزهای اختصاصی ماکرو شیائومی که در برخی از گوشی‌های این شرکت یافت می‌شوند، عملکرد چندان خوبی ندارد و در مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار، عملکرد آن‌ها ضعیف‌تر است.

حذف دوربین ماکرو در گوشی های آینده ردمی

حذف دوربین ماکرو در گوشی های آینده ردمی

شایان‌ذکر است که گوشی‌های پرچمدار اغلب با استفاده از لنزهای فوق‌عریض خود با قابلیت فوکوس خودکار به‌جای دوربین‌های ماکرو اختصاصی، کیفیت تصویر بهتری را به‌دست می‌آورند؛ که همین موضوع سؤالاتی را در مورد هدف از استفاده لنز جداگانه ماکرو در میان کاربران ایجاد می‌کند.

طبق پستی که به‌تازگی توسط DCS منتشر شده است، گوشی‌های ردمی آتی تنها دارای ترکیب دوربین دوگانه و بدون لنزهای عمق‌سنج و ماکرو خواهند بود. این نشان می‌دهد که این گوشی‌ها فقط یک لنز اصلی و یک لنز فوق‌عریض خواهند داشت. تصمیم محدود کردن گوشی‌های Redmi به دو دوربین را می‌توان مثبت یا منفی تفسیر کرد. بااین‌حال، اگر این تغییر منجر به کاهش قیمت گوشی شود، می‌تواند به‌عنوان یک ‌راه‌حل کاملاً منطقی تلقی شود.

گوشی‌های پیکسل گوگل در طول سال‌ها با استفاده از حسگرهای نسبتاً متوسط و تنها به‌لطف پردازش نرم‌افزاری پیشرفته‌شان، به نتایج چشمگیری دست یافته‌اند؛ بنابراین اگر شیائومی نیز از ترفندهای مشابه بهره ببرد، استفاده از لنزهای اضافی در گوشی‌های این شرکت بی‌معنی خواهد بود.

دیدگاه شما پیرامون حذف دوربین ماکرو در گوشی های آینده ردمی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/26/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%84%D9%86%D8%B2-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D9%87/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا