اخبار فناوری

گلکسی S24 Ultra به طور جهانی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد

در اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ با کنار گذاشتن «استراتژی به کار گیری دو تراشه متفاوت» برای سری Galaxy S23 طرفداران گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس را شگفت زده کرد. سری گلکسی اس ۲۳ تنها از تراشه کوالکام برخوردار بوده و از تراشه اگزینوس استفاده نمی‌کند. طبق گزارش ها، سال آینده تراشه اگزینوس به سری Galaxy S باز خواهد گشت. اما شرایط با گذشته متفاوت خواهد بود. ظاهراً گلکسی S24 Ultra به طور جهانی با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 عرضه خواهد شد.

تنها گلکسی S24 Ultra با تراشه اسنپدراگون عرضه می‌شود: ادامه «استراتژی دو تراشه» برای مدل استاندارد و پلاس

شایعه جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۴ اولترا در سراسر جهان با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy عرضه خواهد شد. البته این موضوع شامل تمام اعضای سری گلکسی اس ۲۴ نمی‌شود. اما طبق گزارش ها، سامسونگ برای مدل Ultra استثنا قائل خواهد شد. بر اساس داده های Omdia، گلکسی S23 Ultra پرفروش ترین پرچمدار سامسونگ در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بود. در واقع، این گوشی پرفروش‌ترین تلفن هوشمند اندرویدی در سطح جهان بود؛ و برخی گمان می‌کنند که استفاده از تراشه کوالکام، یکی از دلایل این موفقیت بوده است.

البته مدل های استاندارد و پلاس سری گلکسی اس ۲۳ نیز از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخوردار بودند. اما به اندازه S23 Ultra، فروش خوبی را تجربه نکردند. به نظر می‌رسد طرفداران بیشتر به سمت مدل Ultra گرایش پیدا کرده اند. بسیاری از کاربران، تراشه های اسنپدراگون را به اگزینوس ترجیح می‌دهند. در نتیجه، بازگشت به استراتژی کلاسیک دو وجهی و تقسیم بازار بین تراشه های اگزینوس و اسنپدراگون برای گوشی های پرچمدار آینده سامسونگ، آسان نخواهد بود. به نظر می‌رسد که سامسونگ راه حلی دارد. بر اساس تئوری جدیدی که وب‌سایت SamMobile از آن سخن می‌گوید، گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با تراشه Exynos 2400 در بعضی بازار ها عرضه خواهند شد. اما گلکسی اس ۲۴ اولترا برای جلب رضایت کاربران در سراسر جهان، با تراشه پرچمدار کوالکام عرضه می‌شود.

بر روی کاغذ، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ امیدوار کننده به نظر می‌رسد. به خصوص که سامسونگ زمان بسیار بیشتری برای توسعه آن داشته است. گفته می‌شود که این تراشه پرچمدار آینده سامسونگ از CPU ده هسته ای برخوردار خواهد بود. تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy دارای ۸ هسته CPU بوده و برخی از هسته های آن، فرکانس بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارند.

رندر مفهومی گلکسی اس ۲۴ اولترا حاشیه های نمایشگر این گوشی را نشان می‌دهد

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام، باعث فروش بیشتر Galaxy S24 Ultra خواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/30/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s24-ultra-%D8%A8%D9%87-%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا