اخبار فناوری

کوالکام برای ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با سامسونگ همکاری نخواهد کرد

انتظار می‌رود که فرآیند جدید N3E کمپانی TSMC در سال ۲۰۲۴، آماده دریافت سفارش از سوی مشتریان باشد. کوالکام یکی از این مشتریان است که احتمالا تراشه پرچمدار نسل بعدی خود را با فرآیند مذکور، تولید خواهد کرد. در ابتدا، گفته می‌شد که کوالکام برای ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به سراغ سامسونگ خواهد رفت. اما به نظر می‌رسد که دیگر، این اتفاق رخ نخواهد داد.

کوالکام برای ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از فرآیند N3E کمپانی TSMC استفاده می‌کند

شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد کوالکام برای ساخت Snapdragon 8 Gen 3، به سراغ بزرگترین تراشه ساز دنیا یعنی TSMC، خواهد رفت. همچنین ادعا می‌شد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 با همکاری سامسونگ و TSMC ساخته خواهد شد. هم اکنون اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد کوالکام در سال آینده، با سامسونگ همکاری نمی‌کند. شایعاتی که در ابتدا منتشر شدند، نشان می‌دادند که کوالکام برای ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ناچار است به سوی سامسونگ برود. زیرا که TSMC تنها می‌توانست ۱۵ درصد از ظرفیت تولید تراشه های ۳ نانومتری جدید خود را در اختیار این کمپانی قرار دهد.

گفته می‌شود که مشتری اصلی این کمپانی تایوانی، یعنی اپل، بیشتر ظرفیت تولید تراشه های ۳ نانومتری آن را برای امسال رزرو کرده است. اما ممکن است که شرایط در سال ۲۰۲۴ تغییر کند. انتظار می‌رود که کوالکام و مدیاتک برای ساخت تراشه پرچمدار نسل آینده خود به سراغ فناوری N3E بروند. گمان می‌رود که پرچمدار کوالکام، از هسته های سفارشی Oryon برخوردار باشد. همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، کوالکام با توجه به بازده پایین ویفر های N3B کمپانی TSMC، تصمیم گرفته تا برای ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با سامسونگ همکاری کند. همین موضوع منجر به افزایش قیمت تراشه پرچمدار کوالکام خواهد شد. این موضوع بر سازندگان گوشی های هوشمند نیز تاثیر گذاشته و آن ها را وادار می‌کند که برای حفظ سود خود، قیمت ها را افزایش دهند.

سامسونگ وظیفه ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را بر عهده خواهد گرفت؟

نظر شما چیست؟ آیا باز هم تولید تراشه پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ، باعث مشکلات اورهیت و عدم پایداری خواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/17/%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%DB%B8-%D9%86%D8%B3%D9%84-%DB%B4-%D8%A8%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا