اخبار فناوری

اجرای iOS روی کامپیوتر توسط یک توسعه دهنده با شکستن کدهای آن

اپل یکی از معدود شرکت‌هایی است که تقریباً در همه زمینه‌ها، یعنی پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ، رشد خوبی داشته است. اگرچه اپل امکان اتصال این دو پلتفرم را به یکدیگر فراهم کرد، اما اکنون شاهد پیاده‌سازی iOS بر روی کامپیوتر توسط توسعه‌دهنده‌ای هستیم که کدهای آن‌ها را شکسته و آن را به روشی متفاوت انجام داده است. با مایفون مگ بیا

اجرای iOS بر روی کامپیوتر به عنوان یک شبیه ساز راحت شده است!

سال‌هاست که مردم سعی کرده‌اند iOS را روی کامپیوتر اجرا کنند. اما توسعه دهندگان در این زمینه چندان خوش شانس نبودند. خب بالاخره یک توسعه دهنده کدهای یک نسخه قدیمی را شکسته و موفق شده اولین نسخه سیستم عامل آیفون را روی کامپیوتر کلون کند.

همانطور که گفته شد، اجرای سیستم عامل اپل بر روی پلتفرم متفاوت چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال، اجرای macOS روی رایانه‌های غیر اپل بسیار آسان است، همه اینها به لطف ابزارهای هکینتاش است. با این حال، شکستن کد برای iOS یک چالش برای توسعه دهندگان بوده است. بنابراین، این موفقیت برای شبیه سازی از نسخه اول iOS در واقع یک گام بزرگ است.

iOS را روی کامپیوتر اجرا کنید

اما اکنون سوال اصلی این است که سیستم عامل iOS 1.0 آیفون شبیه سازی شده با استفاده از QEMU چگونه است؟ Martin de Vos، معروف به devos50، توسعه دهنده شبیه سازهای iOS در رایانه است. او از مهندسی معکوس زیادی برای شبیه سازی اولین نسخه از سیستم عامل آیفون استفاده کرد. حال، اگر نمی دانید، سیستم عامل آیفون سیستم عاملی است که برای نسل اول آیپاد تاچ منتشر شده است.

این سیستم عامل در سال 2007 معرفی شد و بعدها این سیستم عامل به اولین نسخه آیفون راه پیدا کرد. devos50 بیش از یک سال است که روی این پروژه کار می کند. چون باید چیزهای پیچیده زیادی کشف می کرد. به عنوان مثال، پشتیبانی از حالت چند لمسی و ارتباط خوب اجزای سخت افزاری. اما سوال بعدی این است که چرا او نسخه آی پاد iOS را انتخاب کرد؟

او در یک پست وبلاگ توضیح داد که شبیه سازی اجزای سخت افزاری پیچیده ترین بخش این ابزار است. به همین دلیل این توسعه دهنده اولین نسخه از سیستم عامل آیفون را که برای آی پاد عرضه شده بود انتخاب کرد. در مقایسه، نسخه مخصوص آیفون باید سیستم عامل را با اجزای بیشتری تقلید کند. اما چرا او اولین نسخه iOS را انتخاب کرد؟ به گفته وی، نسخه اول iOS مکانیسم های امنیتی کمتری دارد.

iOS را روی کامپیوتر اجرا کنید

او حتی توضیح داد که دستگاه‌های اپل امروزی شامل بسیاری از قطعات سخت‌افزاری اضافی مانند موتورهای عصبی، جعبه‌های امن و حسگرهای مختلف هستند که شبیه‌سازی این دستگاه‌ها را بسیار دشوارتر و زمان‌برتر می‌کنند. گفتنی است، این پروژه به لطف OpeniBoot، پیاده سازی منبع باز بوت لودر اپل، به واقعیت تبدیل شد. این پروژه مدت ها پیش رها شده بود، اما همچنان به کاربران اجازه می دهد تا کارهای جالب زیادی با iOS انجام دهند. به عنوان مثال، این امکان را به اندروید داد که روی نسل اول آیپاد تاچ و آیفون نصب شود.

آیا اجرای iOS در رایانه (iOS شبیه سازی شده در رایانه) مفید است؟
iOS شبیه سازی شده کامل نیست و دارای باگ های خاصی است که ممکن است تجربه کلی خوبی از این سیستم عامل به شما ندهد. اما با وجود برخی اشکالات، این پروژه نهایی قابل استفاده است. در واقع، اکنون می توانید با موفقیت سیستم عامل آیفون 1.0 را با QEMU اجرا کنید. QEMU یک پلت فرم مجازی سازی منبع باز است که از طریق آن می توانید به صورت مجازی یک سیستم عامل متفاوت را بر روی دستگاه خود اجرا کنید.

iOS را روی کامپیوتر اجرا کنید

مطابق با GizChinaبا این حال، iOS شبیه سازی شده کاملاً قابل کنترل و ویرایش است. شما می توانید از صفحه کلید و ماوس برای جابجایی استفاده کنید و نکته مهم این است که اکثر برنامه های از پیش نصب شده بسیار جذاب و مفید هستند. اما باید برای رویارویی با برخی مشکلات این سیستم آماده باشید. هنوز دلایلی وجود دارد که ممکن است شما را از اجرای آن باز دارد. در هر صورت، هنوز هم عالی است که بتوانید از هر نسخه iOS در رایانه استفاده کنید.

آینده iOS در رایانه ها چگونه است؟ توسعه دهنده اشاره می کند که پروژه آینده احتمالا اولین تلاش موفقیت آمیز آن برای تقلید از سیستم عامل آیفون از طریق ابزارهای منبع باز است. اما این اولین شبیه سازی او نیست. به عنوان مثال، Corellium دستگاه های iOS مجازی را که iOS را از طریق یک شبیه ساز اجرا می کنند، می فروشد. اما واقعیت این است که همه کدها و ابزارهای آن خصوصی هستند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا