اخبار فناوری

کنترلر Stadia به زودی از طریق بلوتوث در دسترس خواهد بود

تاریخچه سرویس بازی ابری گوگل یک داستان کوتاه بود. 3 سال و نیم پیش سرویس بازی ابری گوگل استادیا (Stadia) رسما معرفی شد. در ابتدای پاییز امسال رسماً اعلام شد که سرویس Google Stadia (استادیوم ها) ژانویه آینده برای همیشه در دسترس نخواهد بود. دسامبر است و پس از پایان این ایده از سوی گوگل، اعلام شد که Stadia Controller به زودی از طریق بلوتوث در دسترس خواهد بود.

بقای کنترلر Stadia با به روز رسانی جدید

پیش از این، گوگل اعلام کرد که سرویس Stadia خود را در 28 دسامبر 1401 خاموش خواهد کرد. این سؤالات بسیاری را ایجاد کرد، از جمله اینکه چه اتفاقی برای کنترلر Stadia که به این سرویس وابسته است، می افتد.

در پاسخ به این عدم قطعیت، گوگل اخیراً اعلام کرد که یک ابزار سلف سرویس را منتشر می کند که به مشتریان اجازه می دهد بلوتوث را روی کنترلر Stadia فعال کنند. این یکی از ویژگی های غیرفعال کنترلر بود که تاکنون در سیستم عامل آن موجود نبود.

گوگل گفت:

ما همچنین برخی به‌روزرسانی‌های بلوتوث را دریافت کرده‌ایم: هفته آینده یک ابزار سلف سرویس برای فعال کردن اتصالات بلوتوث در کنترلر Stadia شما منتشر خواهیم کرد.

ما جزئیات را به محض در دسترس قرار گرفتن در اینجا به اشتراک می گذاریم.

کنترلر Stadia

کنترلر Stadia

پس از فعال شدن بلوتوث، کنترلر Stadia می توان از آن به عنوان یک کنترلر بلوتوث استاندارد با دستگاه های دیگر استفاده کرد. این کاری است که در حال حاضر قابل انجام نیست زیرا کنترلر Stadia برای اتصال و کار مستقیم با سرویس ابری Stadia طراحی شده است. این به‌روزرسانی باید به مشتریان Stadia اجازه دهد تا به جای استفاده از کنترل‌کننده برای سرویس Google پس از 14/28/01 از آن با دستگاه‌های دیگر استفاده کنند.

نظر شما چیه؟ فکر می کنید با بازنشستگی Google Stadia، آینده سرویس بازی ابری چگونه خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا