اخبار فناوری

کاربرد ساندویچ پانل‌ در ساختمان‌سازی مدرن

چند دهه پیش، آجر به عنوان تنها ماده مورد نیاز برای ساخت دیوارها و سقف ها شناخته می شد. اما با گذشت زمان، سازه های فلزی و ساختمان های بتنی به تدریج ظاهر شدند و مصالح ساختمانی نیز متنوع تر شدند. با افزایش ساخت و ساز در شهرهای بزرگ و کوچک، نیاز به مصالح پیش ساخته نیز افزایش یافته است. یکی از جدیدترین متریال های موجود امروزه ساندویچ پانل است که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی ساخت ساختمان های مدرن با استفاده از ساندویچ پانل می پردازیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی است که از ساختار چند لایه تشکیل شده است. این پانل ها از دو لایه فلزی (معمولاً فولادی یا آلومینیومی) در بالا و پایین تشکیل شده اند که با یک لایه میانی عایق ساخته شده از مواد مختلف مانند فوم پلی اورتان، XPS، پلی استایرن یا پشم سنگ پر شده اند. این ساختار چند لایه به پانل ها خواص مکانیکی، عایق و آکوستیک خوبی می دهد.

استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت دیوارها و سقف ها بسیار رایج است. این پانل ها به دلیل خاصیت عایق بودن، مقاومت در برابر حرارت، عایق صدا و وزن سبک در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پایین پانل های عایق و سهولت نصب و حمل و نقل نیز باعث محبوبیت بیشتر این مصالح ساختمانی شده است.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی کبیرپنل پس از بررسی دقیق مشکلات فنی که در تولید برخی از شرکت های قبلی در ایران وجود داشت با طراحی مجدد آن وارد بازار شد. این پانل ها با در نظر گرفتن مقاومت در برابر فشار و خمش بیشتر و همچنین آب بندی و آب بندی بهتر تولید می شوند. پانل های سقف کبیر پانل در پنج مرحله تولید می شوند که زیبایی و استحکام بیشتری به آن ها می بخشد.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری کبیرپنل نیز با طراحی لایسنس اروپایی تولید می شود. این محصول به دلیل ظاهر زیبا و سهولت در استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار است و در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اسپانیا و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پانل های دیواری Kabirpanel بسیار سبک وزن هستند و حمل و نقل آنها را آسان می کند. این پانل ها در اشکال ساده، مینیاتوری و تخت تولید می شوند و با استفاده از پیچ های مخفی بسته می شوند. همچنین مانند سایر پانل های عایق از دو لایه با عایق پلی اورتان قوی در وسط ساخته شده است.

ساخت و ساز مدرن، ساندویچ پانل و افزایش کارایی

پانل های عایق ساخت و ساز مدرن را تا حد زیادی تغییر داده اند. این سازه پیش ساخته به بهبود مصرف سوخت و کاهش اتلاف انرژی کمک می کند و از طرفی افزایش سرعت در عملیات ساختمانی، سهولت حمل و نقل مصالح، کاهش هزینه های پروژه و … را برای سازندگان و مجریان ساختمانی فراهم می کند. علاوه بر این، ساندویچ پانل با کیفیت بالا با وزن سبک و نصب بسیار سریع مشخص می شود. همچنین این محصول از ایمنی و استحکام کافی در برابر حوادث ناگهانی مانند طوفان، سیل و زلزله برخوردار است. این مزایا به معنای یک محصول طولانی مدت است که منجر به صرفه جویی در هزینه در آینده می شود.

زیبایی و تنوع رنگ در ساندویچ پانل

زیبایی یک عنصر ضروری در شهرهای امروزی است. ساختمان های ناهموار با نماهای غیرجذاب شهر را پر کرده است. اما در این محیط ساختمانی مدرن، مصالحی وجود دارد که زیبایی را به چهره ساختمان می بخشد. ساندویچ پانل رنگی یکی از این مواد است. این پنل ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند و بنا به سلیقه مشتری برای کاربردهای مختلف مناسب می باشند.

انواع قطعات جانبی ساندویچ پانل

1. تمیز کردن

هود اگزوز قطعاتی هستند که برای پوشاندن گوشه ها و نقاط خاصی از ساختمان و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب استفاده می شوند. این قطعات علاوه بر زیبایی، از پارگی ورق های سقف نیز جلوگیری می کنند. اجزای آنها می تواند شامل ورق های روغنی، سیاه و گالوانیزه با ضخامت های مختلف باشد. از انواع تپه های تولید شده می توان به الغراب، خط الراس، خط القر و کالی خروسی اشاره کرد.

2. افتخار

آبرو برای پوشاندن لبه پانل های سقف عایق استفاده می شود و هدف آن هدایت آب باران و برف است.

3. اتمام

واحد تکمیل وظیفه پوشاندن لبه های پانل عایق را در قسمت هایی دارد که به پانل دیگری متصل نیستند. این کار به منظور محافظت از لبه های ساندویچ پانل و زیباسازی ساختمان انجام می شود.

4. سر پیچ

پیچ و مهره برای اتصال پانل های عایق، دامن، واشر و سایر اجزای پروژه استفاده می شود.

5. ارتفاع سقف

نوارها برای پوشاندن لبه های ساندویچ پانل سقفی شیبدار استفاده می شوند و هدف آنها زیباسازی و محافظت از ساندویچ پانل سقفی می باشد. این میخ ها با طول ثابت و انحنای متغیر بسته به ابعاد مورد نیاز مشتری تولید می شوند و می توانند از مواد گالوانیزه رنگی یا فویل آلومینیومی ساخته شوند.

در عین حال علاوه بر این قطعات، از اقلام دیگری مانند چسب پلی اورتان برای آب بندی پانل، میخ های فلزی، نوور نیز به عنوان قطعات جانبی عایق پانل ها استفاده می شود.

چرا ساندویچ پانل کبیرپنل؟

کبیرپنل تولید کننده انواع ساندویچ پانل اعم از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری با فوم پلی اورتان با روکش فلزی (ورق گالوانیزه، آلومینیوم، آموزیک فیکروفیل) می باشد. اما چرا باید ساندویچ پانل کبیرپنل را انتخاب کنید؟ اگرچه پانل های عایق در ساخت و ساز مدرن مزایای بسیاری دارند، اما پانل های عایق بندی شده بی کیفیت می توانند برعکس عمل کنند و برای شما مشکل ایجاد کنند.

اهمیت کیفیت در پانل های عایق

یکی از ویژگی های ساندویچ های مرغوب این است که عایق بودن در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. این مشکل به جنس هسته میانی یعنی فوم استفاده شده و کیفیت ساخت بستگی دارد. در صورتی که طراحی اولیه تابلو عایق انجام نشود، مشکلاتی مانند نفوذ رطوبت در هنگام بارندگی و برف به وجود می آید. انتقال حرارت نیز به راحتی از طریق اتصالات پانل های عایق در سقف و دیوار انجام می شود. بدون شک چنین سازه ای در برابر آلودگی صوتی مقاوم نخواهد بود.

نکته آخر

برای سفارش و خرید تابلو عایق باید نکاتی را در نظر گرفت تا تابلوی عایق را به درستی انتخاب کرد. در موارد فوق سعی شده است مزایای استفاده از ساندویچ پانل و لزوم استفاده از یک برند خوب برای اجرا بیان شود.

برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل، رنگ های موجود، سفارش و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های کبیر متال نمایندگی رسمی کبیر پانل تماس بگیرید.

آدرس وب سایت:

صفحه نخست

تلفن:

02126131383

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/17/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا