اخبار فناوری

گوشی های اندرویدی در سال 2023 قدرتمندتر از آیفون خواهند بود

زمانی که نام آیفون های اپل به میان می آید، هر کاربری می تواند بر اساس دیدگاه خود به یکی از نکات برجسته خود فکر کند. اما بدون شک همه ما آیفون را با قدرت بالای تراشه هایش می شناسیم که تا سال ها پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. با این حال، به نظر می رسد که گوشی های هوشمند اندرویدی در سال 2023 قدرتمندتر از آیفون خواهند بود مایفون مگ بیا

عملکرد گوشی های هوشمند اندرویدی در سال 2023 چگونه خواهد بود؟ !

وقتی از ما پرسیده شد که قدرتمندترین تلفن همراه جهان کدام است، ما فقط یک پاسخ داشتیم. برای سال‌ها، تنها آخرین آیفون می‌توانست چنین ادعایی داشته باشد. اپل هر سال با ساخت تراشه های خود این سطح را بالا می برد و فاصله زیادی با سازندگان محصولات اندرویدی می گیرد. مسئولیت اصلی این مشکل کوالکام است.

بدیهی است که این سازنده تراشه تصمیم گرفت کار را آسان کند و به جای انقلابی که گوشی های هوشمند به شدت به آن نیاز داشتند، سیاست ارتقاء تدریجی را در پیش گرفت. بنابراین بهتر است خود کوالکام به این سناریو پایان دهد و گوشی های هوشمند اندرویدی آینده از قدرت عظیم تراشه جدید اسنپدراگون بهره ببرند.

گوشی های اندرویدی در سال 2023

اسنپدراگون 8 نسل 2

با تشکر از اسنپدراگون 8 نسل 2 گوشی جدید که در نوامبر گذشته معرفی شد، به نظر می‌رسد که بهترین گوشی‌های اندرویدی بعد از این همه سال بالاخره به قدرتمندی آخرین مدل‌های آیفون خواهند رسید. اولین گوشی های هوشمندی که از آن استفاده می کنند اکنون در بازار هستند و اولین بررسی ها از این تراشه نتایج بسیار خوبی را نشان داده است. بر اساس تست های انجام شده توسط @Golden Reviewer در شیائومی 13 پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 که در توییتر ساخته و فاش شده است، نسبت به تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و حتی تراشه های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، بهبود قابل توجهی ارائه می دهد و عملکرد آن را در چندین زمینه افزایش می دهد.

مطمئناً، ممکن است نگران باشید که این به معنای عمر باتری کمتر و گرمای بیشتر تولید شده توسط CPU است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که علیرغم اینکه تراشه 10 درصد قدرتمندتر است، هسته‌های اسنپدراگون 8 قدرتمندترین نسل 2 همچنان به سرعت اسنپدراگون هستند. بیش از 8. 1 آنها کار می کنند. جدی‌ترین انتقادی که می‌توان به کوالکام وارد کرد این است که به نظر می‌رسد کوالکام عمدتاً بر روی بهبود چهار هسته اصلی متمرکز شده است که در مواقعی که به عملکرد بالا نیاز داریم مانند برنامه‌ها یا بازی‌های ویدیویی فعال می‌شوند. به سختی می توان گفت که هسته های کم مصرف نسبت به نسل قبلی تغییر کرده اند.

نسل دوم اسنپدراگون 8 کوالکام به طور رسمی معرفی شد: قوی تر و بهینه تر با پشتیبانی و ردیابی وای فای 7

با این حال به گزارش این خبرگزاری GizChinaهمانطور که Max Weinbach اشاره می کند، نکته مهم این است که قدرت بالای این تراشه به آن اجازه می دهد تا به طور جدی با جدیدترین تراشه اپل رقابت کند. بنابراین اجرای بازی‌ها باید کاملا روان باشند، زیرا اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌تواند از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی با A16 اپل در آیفون 14 پرو رقابت کند. ظاهرا از نظر عملکرد CPU این دو تراشه تقریبا برابر هستند.

این واقعیت که آینده روشن به نظر می رسد شاید قابل توجه ترین پیشرفت باشد. شایعه شده است که اپل استراتژی خود را با نسل بعدی آیفون تغییر می‌دهد و بر عملکرد بیشتر و قدرت بالاتر تاکید می‌کند و کوالکام با نوویا پیشتاز است، یک سازنده تراشه که توسط کارمندان سابق اپل تشکیل شده بود و در اوایل سال 2021 خریداری کرد و به سطح بالایی رسیده است. که تاثیر بسزایی بر عملکرد این کسب و کار خواهد داشت. بنابراین اگر تراشه‌های نسل بعدی کوالکام در گوشی‌های اندرویدی آینده از آیفون‌های اپل برتری داشته باشند، نباید تعجب کنیم.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا